На заході України наразі працює 16 сухопутних переходів, які щодоби приймають від «Укрзалізниці» 1623 вагони, з яких 213 зерновозів. Порівняно з червнем 2024 року відзначається падіння перевезень до західних кордонів — загалом на 146 вагонів (-8,3%).
Про це розповів заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов під час онлайн-наради.
«Причина зменшення руху вантажів сухопутними шляхами в тому, що наразі активно працюють порти Великої Одеси, і вагони в першу чергу їдуть туди. В напрямку портів дешева логістика, залізницею перевезти вантаж на 700 км коштує $22-25, що дешевше, ніж до війни. Крім того, морські порти готові приймати більше вантажів», — пояснив Валерій Ткачов.
Він також зазначив, що черг наразі майже немає. Сьогодні в напрямку всіх переходів по мережі УЗ рухається лише 267 вагонів із зерном, і це незначна кількість, адже щодоби «Укрзалізниця» може передавати до 250 вагонів. Загалом західні переходи працюють наразі на 50% своєї технічної потужності, й попит на них невеликий.
Вікторія Полевик, AgroPortal.ua