Про це повідомляє Українська аграрна конфедерація.
За підсумками перших восьми місяців вітчизняний експорт соняшникової олії сягнув позначки в 3 млн т. Майже 31% (0,96 млн т) з них було експортовано саме до Індії, повідомляють аналітики УАК.
Загалом же на країни Азії припадає більше 60% експорту української соняшникової олії.
За словами трейдера компанії «Кернел» Руслани Козаченко, одна з причин росту популярності соняшникової олії в Азії – збільшення доходів місцевого населення.
«Індія і Китай сьогодні є ключовими країнами на експорту української соняшникової олії. І ми очікуємо, що ці ринки покажуть зростання. Безумовно, це пов’язано зі збільшенням населення. Але є ще один момент — покупці, для яких раніше соняшникова олія за ціною було недоступною, тепер переходять саме на цей продукт», — коментує вона.
Одним з перспективних товарів для експорту в Азію вона вважає бутильовану соняшникову олію.
«Ринок бутильованої олії розвивається, і для нас відкриваються нові можливості. Звичайно, є кілька проблемних моментів. По-перше, різниця у податковому миті. Мито на рафіновану олію набагато вище. Тобто покупцям вигідніше рафінувати олію самостійно, розливати її в пляшки і вже з цим продуктом виходити на ринок», — говорить Руслана Козаченко.
За її словами, другий момент також пов'язаний з ціною — в країнах Азії можуть робити блендінг, додаючи у соняшникову олію домішки, що робить кінцевий продукт дешевшим.