Шість суден вийшло з початку липня з чорноморських портів. На них було завантажено лише 215 тис. т агропродукції.
Зараз у порту Одеси завершується завантаження 85 тис. т зерна для Єгипту. Це останні два балкери, які очікували завантаження, повідомляє пресслужба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
«Також флоту під завантаження вже немає у порту Чорноморська. Останні судна з агропродукцією було відправлено минулого тижня до Китаю та Тунісу. Понад 2 місяці не працює порт «Південний», оскільки росіяни «викреслюють» усі судна, які прямують до нього», — додали у відомстві.
Крім того, з 26 червня росіяни відмовляються проводити інспекції суден, що прямують до українських портів під завантаження. 29 суден, які мали б доставити понад 1,4 млн т агропродукції для країн Азії та Африки, наразі заблоковано в територіальних водах Туреччини.
«Повна зупинка експорту українського зерна морем призведе до зростання цін на продовольство і поглибить кризу в бідних країнах. Це розуміє світ, це розуміють наші партнери. Останні кілька місяців зерновий коридор практично не працює. Наразі ми спільно з партнерами докладаємо максимум зусиль, щоб українське зерно надходило на ринки в необхідному для світу обсязі.
Ми завжди виконували і готові надалі виконувати ті зобов’язання, які брали на себе, коли підписували «зернову угоду». Також закликаємо світ дотримуватися міжнародного морського права і забезпечити вільне торговельне судноплавство», — зазначив віцепрем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
У період з 1 червня по 10 липня із запланованих 150 інспекцій суден (як вхідного, так і вихідного флоту) відбулось лише 70 через відмову росіян проводити перевірки. Наступна інспекція запланована на 14 липня. Зараз у зоні інспектування залишився лише вхідний флот.
«З 1 серпня 2022 року експортовано понад 33 млн т продукції українських аграріїв до 45 країн світу», — підсумували у міністерстві.