Підсумки сезону: Україна встановила рекорд із переробки олійних культур

20 вересня 2024, 13:54 3183

Україна у 2023/24 МР перевищила довоєнні показники виробництва та експорту соняшникової олії.

Про це за підсумками сезону повідомляє асоціація «Укроліяпром»

«Обсяги виробництва та експорту олії соняшникової, відповідно, у 6,6 млн т та 6,2 млн т стали другим результатом за роки існування галузі (у 2019/20 МР обсяги виробництва та експорту олії соняшникової досягли, відповідно, 6,9 млн т і 6,7 млн т). Порівняно з довоєнним 2020/21 МР обсяги виробництва та експорту олії соняшникової у 2023/24МР зросли, відповідно, на 13,7 % та 17%», — констатують в асоціації. 

Нарощуванню виробництва олії соняшникової, на думку експертів, сприяло значне нарощування переробки насіння соняшнику на вітчизняних потужностях через значне скорочення його експорту (проти 2022/23 МР року скорочення на 83,4%, або на 1,5 млн т).

«У звітному періоді перероблено на олію 14,8 млн т насіння соняшнику, що на 1,3 млн т більше проти 2022/23 МР», — додають в асоціації.

Водночас вперше за всі роки в Україні у 2023/24 МР перероблено 1,0 млн т насіння ріпаку (22,3% від урожаю 2023 року та на 0,8 млн т більше попередніх періодів). Виробництво ріпакової олії досягло рекордної для України позначки у 430 тис. т. Експорт олії ріпакової досяг рекордної позначки у понад 424 тис. т (зростання на 404% проти 2022/23 МР).

Також у 2023/24 МР продовжилось зростання виробництва та експорту олії соєвої та шроту (на 22% та 29%). 

«Перероблено рекордні обсяги основних видів насіння олійних культур — 17,4 млн т (соняшник — 14,8 млн т, ріпак — 1,0 млн т, соя — 1,6 млн т», — уточнили в асоціації. 

Фахівці нагадали, що таких результатів вдалося досягти, незважаючи на всі перепони та виклики, що стояли перед підприємствами галузі у 2023/24 МР, а це аварійні та віялові відключення електроенергії, удари агресора по критичній інфраструктурі, логістичні проблеми (зерновий коридор, знищення портової інфраструктури, блокування пунктів пропуску автомобільного транспорту на західному кордон, періодичне застосування конвенцій щодо обмежень залізничних відвантажень) тощо.