Перевезення зерна з чорноморських портів до Китаю подорожчало

25 листопада 2023, 08:00 1261

Ставки фрахту на перевезення зерна з річкових портів Дунаю поточного тижня продовжували знижуватися.

Ставки транспортування з глибоководних портів Одеси для хендісайзів також подешевшали. Водночас ринок панамаксів укріпився, повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії Atria Brokers.

Станом на 23 листопада, ставки на перевезення кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку східного узбережжя Греції знизилися на 3-4 $/т — до 32-35 $/т, Іспанії — на 3 $/т до 45-46 $/т, іспанської Севільї та східного узбережжя Італії — на 2-3 $/т до 48-50 $/т та 40-42 $/т відповідно, Ізраїлю та східного Середземномор’я — на 2 $/т до 43-48 $/т і 38-40 $/т відповідно, Мармари — на 1 $/т до 30 $/т.

Ставки на перевезення агропродукції баржами на Констанцу також опустилися. Фрахт для кукурудзи знизився на 4 €/т до 21-22 €/т, для соняшнику — на 1-2 €/т до 40 €/т.

Фрахт на перевезення кукурудзи хендісайзами до Італії та середземноморського узбережжя Єгипту знизився на 1-2 $/т до 42-43 $/т та 40-41 $/т відповідно, до середземноморського узбережжя Іспанії та Тунісу — на 1 $/т до 44 $/т та 45-46 $/т відповідно.

Водночас фрахт на перевезення кукурудзи панамаксами з Одеси, Південного та Чорноморська у напрямку Китаю зріс на 12-13 $/т до 72-75 $/т, що було зумовлено подорожчанням ставок у сусідніх сегментах фрахтового ринку, що посилювало конкуренцію. Окрім того, укріпленню ставок сприяв гострий дефіцит панамакс флоту в Середземному морі.