Державно-приватне партнерство (ДПП) у портах через повномасштабне вторгнення рф не поставлено на паузу, триває робота над підготовкою концесійних проєктів в Одеському та Ізмаїльському морських портах.
Про це повідомила директор Команди підтримки реформ (RST) Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури (Мінвідновлення) Ірина Кошель-Репневська інтерв'ю «Інтерфакс-Україна».
«Питання лише в інвесторах та їхній зацікавленості у реалізації цих проєктів. Це проєкти приватної ініціативи, які були розпочаті до війни, і приватні ініціатори зацікавлені у продовженні підготовки навіть у цей час. Я можу озвучити, оскільки це було у публічній площині, один із проєктів — в Одеському порту, інший — в Ізмаїльському», — зазначила вона.
Кошель-Репневська нагадала, що концесія завжди супроводжується проведенням конкурсу, уточнивши, що у межах вимог законодавства RST підтримує весь процес підготовки проєктної пропозиції.
Вона вважає виправданим рішення про приватизацію Білгород-Дністровського МТП з урахуванням висновку, зробленого іноземними експертами, які вивчали можливість реалізації концесії у цьому порту.
«За його результатами експерти дійшли висновку, що це недоцільно та інвестиційно непривабливо. Власне, тоді у висновках було зазначено, що одним із можливих варіантів може бути приватизація», — зазначила Кошель-Репневська.
На її думку, подальший розвиток українських портів залежатиме від ситуації навколо «зернової угоди» та можливості розширення її шляхом включення до експорту не лише аграрних вантажів, а й, зокрема, металургійних. З початку війни більшість таких вантажів були переорієнтовані на наземний транспорт, але західний кордон і автомобільні пункти пропуску не завжди витримують навантаження, що призводить до затримки вантажів. У цій ситуації також виросло навантаження на порти Дунайського регіону, але вони, на відміну від портів Великої Одеси, не глибоководні та не можуть повною мірою забезпечити потреби у транспортуванні вантажів.