Зерновики просять організувати рейдову перевалку для портів Дунаю

13 березня 2023, 08:00 2336

Українська зернова асоціація звернулася до уряду з проханням сформувати рейдові перевалки всім морським портам дунайського регіону.

Крім того, необхідно надати річці Дунай статусу внутрішнього водного шляху Е-80-09 відповідно до Європейської угоди про найважливіші внутрішні водні шляхи міжнародного значення (УМВШ), вважають в УЗА.

«Такі кроки дозволять значно збільшити потужності перевалки вантажів портів на Дунаї та знизять витрати на логістику», — пояснили аналітики, зазначивши, що у разі модернізації портів на Дунаї можливо збільшити їхню потужність до 25 млн т вантажів на рік.

В УЗА підкреслили, що уряд змінив межі акваторії морського порту Ізмаїл, розтягнувши її від 95 км річки Дунай аж до Чорного моря, також змінено межі акваторії морського порту Рені, але досі не вирішені термінові проблеми в частині стимулювання залучення інвестицій для збільшення потужності перевалки цих портів.

«Не встановлені зовнішні рейди морських портів Ізмаїл та Рені, що не дозволяє операторам цих портів використовувати переваги перевалки на зовнішніх рейдах морських портів, зокрема на великі судна типу Panamax. Визначення таких зовшіншніх рейдів гарантувало б операторам цих портів завершений технологічний цикл — підвищило б ефективність їхньої роботи з перевалки зерна», — пояснюють в асоціації.

Також досі не вирішене питання щодо визначення річки Дунай внутрішнім водним шляхом Е 80-09 відповідно до Європейської угоди про найважливіші внутрішні водні шляхи міжнародного значення. Дане рішення забезпечить такі переваги: 

  • днопоглиблення операційної акваторії здійснюватиме річковий порт самостійно; 
  • бюджет отримуватиме додаткові кошти за користування річковим портом операційної акваторії причальних споруд; 
  • річковий порт зможе самостійно залучати інвестиції та розвивати операційну акваторію та внутрішні водні шляхи (без бюрократичної процедури виділення землі встановить швартові бочки для опрацювання додаткових суден навпроти своєї території, забезпечуватиме стоянку флоту, що обробляється в даному річковому порту тощо);
  • бюджет отримуватиме додаткові кошти за надання у користування річковим портам операційної акваторії причальних споруд;
  • 80 км лівого берега Дунаю та землі за ними, які мають водний простір між берегом та акваторією морського порту, можуть стати інструментом залучення інвестиції для будівництва річкових портів і розвитку внутрішнього водного транспорту тощо.

У зв’язку з цим УЗА просить уряд внести зміни до Постанови КМУ №1208 від 07.10.2009 року «Про межі акваторії морського порту Ізмаїл» та Постанови КМУ №1234 від 07.10.2009 року «Про межі акваторії морського порту Рені».