Агрохолдинг ІМК упродовж 2022-2024 і 2025 років поставляє близько 20% агротоварів на ринок Європейського Союзу, тож залежить від європейського ринку.
Про це заявив генеральний директор ІМК Олександр Вержиховський під час конференції у межах виставки AGRITECHNICA 2025 у Ганновері (Німеччина), повідомляє Open4business.
«Якщо говорити про експорт нашої продукції і провести зріз за 2022-2023-2024 роки і поточний 2025-й, то десь 20% нашого експорту йшло на європейський ринок. В основному це були пшениця і кукурудза. Щорічно ми їх експортуємо на рівні 600 тис. т, а близько 20% у нас традиційно йде на європейський ринок», — сказав він.
Вержиховський додав, що водночас тенденція до зниження частки продукції, яка поставляється на європейський ринок, чітко простежується.
При цьому він визнав, що ІМК залежить від імпорту з ЄС абсолютно за всіма складниками свого агробізнесу: добрива, засоби захисту рослин, техніка.
«Власне, ми готуємося до вступу до євроспільноти — фактично для нас безальтернативний шлях. Готуємося в межах затвердженої на 10 років (до 2033 року) Smart Green Strategy. Вона направлена на підготовку до високих екологічних стандартів, які диктує європейський ринок», — зауважив SEO агрохолдингу.
Ця стратегія має на меті екологічність змін агробізнесу, що є додатковим бонусом до підвищення ефективності. Як приклад він навів відмову від оранки в Полтавській області через необхідність зберегти вологу в ґрунті та скоротити вуглецевий слід.
Вержиховський додав, що говорити про подальші перспективи наразі складно через воєнні дії в регіонах присутності ІМК.
За його словами, вкрай складно працювати через постійні підключення електроенергії, спровоковані обстрілами рф української енергосистеми. ІМК змушений призупинити сушіння зерна через пожежу на сушарці після обстрілів. До того ж кілька тижнів тому внаслідок атаки дронів агрохолдинг втратив 200 кубометрів солярки на підприємстві в Чернігівській області.
«Звісно, ми рухаємося в межах Smart Green Strategy до виконання «зеленого порядку денного», але в проміжках між проблемами і необхідністю вирішувати більш нагальні й рутинні питання, які нам нав’язує ситуація, в якій живе і працює Україна», — резюмував SEO ІМК.