Епіцентр планує купити 100 автозерновозів

26 лютого 2019, 08:00 2520

Компанія «Епіцентр К» планує провести залізничні гілки до нових елеваторів у Вапнярці і Вендичанах, а також купити близько 100 автозерновозів.

Про це розповіла заступник керівника з аграрних питань з елеваторного напрямку «Епіцентр К», керівник відділу трейдингу Світлана Нікітюк в інтерв'ю Agravery.com.

«На Вапнярці та Вендичанах будуть маршрутні відвантаження. Плануємо добудовувати туди залізничні гілки — близько двох кілометрів на кожен з елеваторів. Це досить капіталомістка частина проекту. На решті існуючих об»єктів залізничне сполучення вже є, окрім нашого елеватору на Київщині, звідки автомобільна логістика цікавіше ніж залізнична», — розказала вона.

При цьому, в компанії замислились про альтернативу залізниці. Вже в цьому сезоні вивозять зерно автозерновозами з Гніванського та Немирівського елеваторів.

«На даний момент з економічної точки зору цікавіше завозити зерно у порт автомобільним транспортом. Наприклад, різниця при автоперевезенні кукурудзи з Немирова в порт порівняно з залізницею складає $2 на кожній тонні. А це хороша ціна торгу для кукурудзи. До того ж, це перестраховка хороша альтернатива, яка дає нам оперативність в роботі та забезпечує виконання контрактів. Плануємо купувати власні автозерновози», — поділилась Нікітюк.

Згідно з розрахунками, якщо кожен зерновоз робитиме по три обороти, «Епіцентру» знадобиться власних автозерновозів приблизно 50 автомобілів на ранню групу та ще 50 — на пізню групу культур.

«Вже рухаємося у цьому напрямку. Придбали 2 зерновози, і до кінця лютого купуємо ще 8. Якщо на ринку не відбудеться чергових сюрпризів, сподіваємось, що протягом року зможемо реалізувати програму», — додала вона.

Обсяг інвестицій у авто зерновози оцінюється на рівні близько €5 млн (сотня машин приблизно по €45 тис.)

Також Нікітюк додала, що компанія розгладала питання закупівлі вагонів-зерновозів, однак відклала це питання, хоча будівництво залізничної гілки планують реалізувати найближчим часом.

«Ми тягнемо їх (залізничні колії — ред.) тому, що без залізничної гілки елеватор не функціонує. Автомобільні зерновози — це тимчасовий варіант для вирішення проблеми. Якщо, умовно кажучи, завтра всі учасники ринку домовляться й піднімуть вартість перевезення вдвічі, що далі? А залізнична колія — це проект на роки», — пояснила вона.