Майже 25% українського зерна за 2022-2023 роки було вивезено через західні сухопутні кордони. Це 14 млн т, із яких 7 млн т було вивезено залізницею.
Про це розповів директор компанії TORNUM Олександр Холод під час панельної дискусії «Зберігання та сушіння під час війни. Досвід та тренди» у межах Agro Ukraine Summit.
«Сьогодні залізниця є ключовим транспортом для агроперевезень, і нею можна інтенсивно вивозити зерно. З початком повномасштабного вторгнення перевезення морем та автотранспортом стало проблематичним. Крім того, здорожчало пальне, з'явилися черги на кордонах тощо. Додалася проблема і з блокуванням кордонів з боку польських, румунських перевізників, що не дає можливості українським аграріям швидко вивозити збіжжя автотранспортом», — зазначив Олександр Холод.
Однак вивезти — це одне, а зберегти врожай та висушити його — зовсім інше. І в цьому є також певні проблеми, пов'язані як із вартістю на енергоносії, так і з нестачею місця для зберігання зерна. Тому сьогодні за можливістю фермерські господарства будують власні потужності.
За словами Олександра Холода, приблизно 30 компаній уже отримали дозволи на будівництво інфраструктурних об'єктів неподалік кордонів України з європейськими державами. Крім того, сьогодні приблизно 7 таких потужностей вже функціонують, а 12 об'єктів будується. Тож, кажуть експерти, таких кейсів буде більше: елеваторний бум в Україні ще попереду.
Вікторія Полевик, AgroPortal.ua