Strube Україна про дефіцит насіння соняшнику та ринок в умовах невизначеності

15 грудня 2022, 06:26 4719

Однією з нагальних проблем українського агро є дефіцит насіннєвого матеріалу. Згідно даних Мінагрополітики, за міжнародної підтримки саме щодо насіння загальні площі посівів в Україні під час весняних польових робіт можуть збільшитися на 30%.

Найбільш критичне питання — з доступом до якісного насіння соняшнику. AgroPortal.ua розпитав керівника напрямку соняшнику компанії Strube Ukraine GmbH Юрія Унрода про ринок насіння, роботу галузі в умовах непрогнозованості та очікувані виклики наступного року.

На вашу думку, як розвиватиметься виробництво соняшнику в Україні наступного року? Чи планують зараз аграрії закупівлю насіння на весняну посівну? 

Юрій Унрод: Зважаючи на те, що є прогноз зі збільшення посівних площ під соняшником до 5,5 млн га, вже відчувається певний дефіцит насіння елітної генетики. Тому час закупівлі — це дуже індивідуальна річ і насамперед залежить від грошових потоків господарств. 

Як зазвичай, більшість агропідприємств намагаються виходити на тендери до кінця року, оскільки хочуть зарезервувати за собою великі обсяги замовлень. Впевнений, що активний ринок закупівель насіння соняшнику триватиме з грудня до березня-квітня 2023 року.

Як впливає на роботу виробника насіння непрогнозованість ринку? 

Юрій Унрод: Дійсно, на даний час є речі, які неможливо спрогнозувати, але ми все одно намагаємось це робити, і певні тенденції вдається відслідковувати. 

Знову ж таки, прогноз збільшення попиту на соняшник порівняно з попереднім роком, дефіцит насіння соняшнику елітних генетик (міжнародних брендів), нестабільність із попитом на зернові (основні проблеми — логістика, зберігання тощо), ну і, звісно, вибір екстенсивних технологій живлення порівняно з інтенсивними. Тобто зниження собівартості за рахунок зменшення витрат на мінеральні добрива, мікродобрива, оригінальні ЗЗР тощо. 

Як узагалі змінився ринок насіння, на ваш погляд? Як реагуєте? 

Юрій Унрод: Ринок, безперечно, змінюється, і ми разом із ним. Деякі компанії обирають прямі продажі на сільгоспвиробників, деякі залишаються працювати з класичною дистрибуцією, ми ж для себе обрали шлях ексклюзивної дистрибуції разом із нашими друзями — компанією LNZ Group. 

Ми впевнені, що соняшник під технологію Сульфо має дуже високий попит як за рівнем захисту від бур’янів, так і з економічного боку. Тому цього року для наших клієнтів ми додаємо ще один продукт — новинку Капеа ШТ. Цей гібрид має середньопізню стиглість, але відповідно і найвищий потенціал урожайності, що можна розкрити в зоні Лісостепу та й Північного Степу з достатнім рівнем зволоження. Цей продукт має найвищі бали з толерантності до основних хвороб соняшнику та добре реагує на інтенсивну технологію.

Які гібриди Strube в найбільшому попиті серед українських сільгоспвиробників і чому? 

Юрій Унрод: Найкращим гібридом серед лінійки Strube є наш бестселлер Фаусто ШТ. Він — один із найадаптивніших серед усієї лінійки та підходить під технологію Сульфо. Це середньоранній гібрид із підвищеною стійкістю практично до всіх основних видів захворювань соняшнику, високою стійкістю до вилягання. Ідеально підходить для легких ґрунтів, а також має високу жаро- та посухостійкість.

Як оцінюєте співпрацю з LNZ Group?

Юрій Унрод: Перше і головне — це довіра. Якщо вона є між нами та LNZ Group, безперечно, вона з’являється і між нами та фермерами. 

По-друге, якість супроводу. Завдяки агрономічним командам Strube та LNZ Group ми намагаємось бути вчасно у фермера, надавати йому швидку відповідь та рекомендацію, зокрема й через соціальні мережі. 

І по-третє — віра в Україну. Наше партнерство підтверджує саме той факт, що темні часи скоро закінчаться, і ми готові робити все, щоб надалі підтримувати кожного фермера, щоб аграрний потенціал країни швидко відновився та досяг нових рівнів.

Ми віримо в це та продовжуємо інвестувати в продукти, які якнайкраще будуть підходити для ґрунтово-кліматичних умов України.

Як долаєте кризовий період і до чого готуєтесь у наступній посівній кампанії? 

Юрій Унрод: Впевнені, що попри усілякі труднощі, агросектор буде жити та сіяти. Ми вже побачили це в попередньому сезоні. Компанія працює, ми продовжуємо інвестувати в наукову роботу, шукаємо все більш адаптовані гібриди під ті задачі й технології, які будуть використовувати фермери. 

Тобто наше завдання — знаходити рішення, чим ми і займаємось у тісній співпраці з нашим партнером — компанією LNZ Group. Тому весь колектив Strube Україна бажає нашій країні та аграріям упевненості, терпіння та віри в ЗСУ.


Наталія Помянська, AgroPortal.ua