Єврокомісія після російських атак на порти Рені та Ізмаїл збільшить обсяги використання всіх транспортних модулів для перевезення українського збіжжя на зовнішні ринки.
Про це у Брюсселі під час спільної пресконференції з віцепрем'єр-міністром з відновлення України — міністром розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександром Кубраковим заявила єврокомісар з питань транспорту Адіна Велян, пише «Укрінформ».
«Ми обговорили ці атаки на Рені та Ізмаїл… Ми можемо підтвердити, деякі об’єкти виведені з ладу, що не зробило наше завдання простішим. З іншого боку, на Дунаї є не лише українські порти. Ми розглядаємо весь цей Дунайський кластер у цілому, вивчаємо його інші спроможності, зокрема, в румунських портах, з використанням Сулинського каналу. Ми бачимо це у поєднанні з підвищенням спроможностей порту в Констанці та обговорювали необхідні для цього заходи», — зауважила єврокомісар.
За її словами, серед заходів, що здійснюються у взаємодії з Україною, — створення умов для спрощення контролю та інших процедур на пунктах перетину кордонів. Позитивне досягнення — стратегія розвитку пропускних пунктів на кордоні, яку спільно розвинули Україна й Румунія.
Водночас Адіна Велян висловила сподівання на розширення потужності «коридорів солідарності» ЄС, зокрема через Польщу, оскільки обсяги перевезень з України цим маршрутом цьогоріч зменшилися втричі проти минулого року.
«Ми розглядаємо передбачуваний обсяг сільськогосподарських товарів з України та дотримання зобов’язань. Ми плануємо продовжити добрі показники, які маємо зараз. Маю сказати: все ще існують невикористані спроможності на інших (напрямках) «коридорів солідарності», наприклад, у Польщі. Ми сподіваємося, що з підвищенням використання цих спроможностей, як це було, принаймні, на початку (тому що ми бачили зниження пізніше), ми зможемо збільшити цифри до 4 млн т на місяць», — зазначила єврокомісар.
Водночас український віцепрем'єр визнав, що «коридори солідарності» ЄС не зможуть повною мірою замінити морський шлях транзиту продовольства.
«Щодо страхування. Добра новина у тому, що є компанії, які надають таке страхування для цих кораблів. Погана новина — що ціна такого страхування є все ще дуже високою. Тож ми працюємо з ринком, з партнерами та з цими компаніями з метою зменшити ціну», — додав український урядовець.
Крім того, Президент України Володимир Зеленський у зверненні 25 вересня заявив, що Європейська комісія підтримала дорожню карту взаємного моніторингу експорту зерна.