«Дані послуги надають агропромисловому бізнесу додаткові переваги, а саме: зниження вартості перевезень та митного оформлення при значно швидшій доставці та обробці вантажу», — йдеться в повідомленні компанії «Агросем».
Для аграріїв є надзвичайно важливим своєчасне надходження якісних імпортних добрив у сезон. Тому фермери, і не лише вони, завжди будуть надавати перевагу постачальникам, які можуть гарантувати швидку доставку. «MOST LT — надійний партнер для постачання добрив на ринок України, з кожним роком все більше клієнтів довіряють нам. Якщо у 2020 році на базі MOST LT було перевантажено 12 000 т, то з початку 2021 року термінал обробив уже більше 70 тис. т, а на 2022 рік заплановано перевалити понад 120 тис. т добрив», — коментують в «Агросем».
Додається, що цього року в сезон термінал відвантажував клієнтам по 1 тис. т добрив щодня. Протягом серпня було прийнято понад 15 тис. т імпортних добрив, які прибували у вагонах європейської залізничної колії й одразу перевантажувалися в українські вагони та автомобілі для доставки клієнтам територією України або ж були вивантажені на склади для подальшого зберігання. Потужності терміналу дозволяють зберігати 14 тис. т добрив одночасно.
«Перевезення мінеральних добрив залізничним транспортом надає й економічні переваги. Один вантажний потяг із 30 вагонів доставляє 1 444 т добрив за один раз. Для перевезення такої ж кількості добрив автотранспортом необхідно задіяти 67 вантажівок. Термін доставки залізницею з польського міста Щецин в Україну становить 3-4 доби, а для перевезення вантажівками такої ж кількості добрив знадобилось би значно більше часу й енерговитрат, що пов’язано з пошуком необхідної кількості вантажівок, незадовільною ситуацією з дозволами на міжнародні перевезення та чергами при перетині кордону», — наводять приклади спеціалісти.
Суттєвою є різниця й у вартості перевезення мінеральних добрив зі станції Щецин до станції Мостиська II: залізницею — 30 євро за тонну, в той час як при доставці автотранспортом вартість доставки за одну тонну виходить значно вищою — 46,3 євро. Окрім того, для пропуску вантажу через митний кордон України при доставці залізницею необхідно оформити лише одну митну декларацію на весь потяг, а у випадку з автомобільними перевезеннями окрема митна декларація оформлюється на кожен транспортний засіб, що також впливає на собівартість добрив.
Завдяки великій вантажності потягів і сервісу, що пропонує логістичний термінал MOST LT, можна істотно зменшити витрати й час на перевезення добрив та інших великих партій вантажів.