Укрзалізниця: У дефіциті зерновозів винні трейдери і елеватори

19 грудня 2017, 14:05 3389

ПАО «Укрзалізниця» для перевезення зернових вантажів використовує увесь свій робочий парк зерновозів. Для збільшення обсягів перевезень зерна клієнти мають прискорити обіг зерновозів і не затримувати їх в очікуванні вивантаження в портах. Також елеватори повинні відповідати заявленим планам, а відправки здійснюватися весь рік, а не сезонно.

Про це говориться у повідомленні компанії.

«Доказом неефективного використання зерновозів клієнтами є той факт, що на припортових станціях Великої Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500 — 5000 вагонів із зерновими культурами, а середній простій зерновоза може сягати 12 — 14 діб», — заявляють в «Укрзалізниці».

Як зазначають у компанії, заявники (компанії-посередники) намагаються швидко заповнити планами та електронними узгодженими заявками з портами всю пропускну здатність станцій згідно з єдиним  технологічним процесом, не враховуючи при цьому реальну кількість вантажу на елеваторі. Це стається і через те, що елеватори не надають підтвердження щодо наявних обсягів і не несуть за це відповідальності. Елеватори важко долучити до обов«язку декларування реальних наявних обсягів.

«З жовтня 2017 року залізничники впровадили систему планування відправницьких маршрутів та ступеневих збірних маршрутів. Так, у жовтні було відвантажено 42 маршрути, в листопаді — 217 маршрутів. Про результативність цього кроку свідчить те, що транзитний обіг порожнього вагона-зерновоза зменшився до 16 діб з 38 діб. Тому «Укрзалізниця» і надалі буде застосовувати маршрутизацію зернових відправок та пропонувати відправникам планувати відправки рівномірно упродовж всього року, а не сезонно», — додали в «Укрзалізниці».

На планування та використання робочого парку негативно впливає коротка сезонність відправок, а також незаповненість елеваторів, які  мають відповідати за обсяги вантажу і бути його відправниками.

Як зазначають у компанії, наразі у робочому парку «Укрзалізниці» близько 10 тис. зерновозів, а загальний вагонообіг — 10 діб. Таким чином, «Укрзалізниця» має можливість надавати для перевезень 30 000 вагонів на місяць.  

«Щоб задовольнити заплановані відправником 58 тис. зерновозів щомісячно, необхідно покращувати обіг зерновозів, а для задоволення заявлених обсягів потрібне відповідальне ставлення всіх учасників логістичного ланцюга. Тому всі критичні заяви зерновиків — це спроба перекласти відповідальність за свою неефективну роботу на перевізника», — підкреслюють у компанії.


Для довідки: Аграрні асоціації і виробники регулярно звинувачують ПАТ «Укрзалізниця», що забезпечує близько 70% перевезень зерна, в незадовільній роботі. Залізниця не здатна забезпечити транспортування зерна, що ставить під загрозу весь експорт зернових культур (зрив зовнішньоекономічних поставок, простій суден і т.п.).