Дію Угоди про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС продовжено на рік із можливістю її автоматичної пролонгації до кінця 2025 року.
Про це повідомив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, інформує Урядовий портал.
Зазначається, що вантажні автоперевезення як з України до ЄС, так і у зворотному напрямку — з Євросоюзу в Україну — і далі не потребуватимуть спеціальних дозволів.
Також оновлена угода передбачає низку взаємних зобов’язань щодо наявності ліцензій на перевезення та маркування вантажівок.
«Україна демонструє практичні результати інтеграції в економічний та логістичний простір Євросоюзу. Продовження «транспортного безвізу» — це один із таких кроків. Він забезпечить позитивну динаміку експорту до країн ЄС, що зробить нас економічно стійкішими. Також бездозвільні вантажні перевезення пришвидшують отримання українськими підприємцями товарів і комплектувань для розвитку власного виробництва», — наголосив Денис Шмигаль.
Очільник уряду відзначив, що за півтора року дії відповідної угоди Україна експортувала до ЄС товарів на 48% більше, ніж за аналогічний період до її підписання. Уряд очікує на збереження цієї позитивної динаміки.
«Вдячні партнерам за такий крок солідарності, який принесе користь нашій державі та країнам єдиної Європи», — зазначив глава уряду і додав, що продовження «транспортного безвізу» є ще одним важливим етапом до інтеграції в економічний простір єдиної Європи як передумови членства нашої держави в ЄС.
Оновлення.
Згідно з інформацією Єврокомісії, за оновленою версією угоди, від українських транспортних операторів можуть вимагати мати із собою документи, що підтверджують дозвіл на міжнародні перевезення та дотримання угоди, вимагати документи, що підтверджують, що порожні перевезення безпосередньо пов'язані з транзитною або двосторонньою операцією, згідно з угодою.
Також вимагатимуть підвищити дотримання операторами автомобільних перевезень зобов'язань за угодою, зокрема у сфері боротьби з шахрайством, підробленням водійських документів та порушеннями безпеки дорожнього руху, які можуть призвести до втрати прав на надання транспортних послуг, передбачених угодою.
Крім того, до документу внесено так зване захисне застереження, що дає змогу призупинити дію угоди в певних географічних регіонах, якщо ринок автомобільних перевезень у цьому регіоні зазнає серйозних порушень угоди.