Шляхи експорту української агропродукції через ЄС повинні стати основними

19 вересня 2022, 10:32 1930

Експортні шляхи української аграрної продукції через країни Європейського Союзу повинні стати постійними та основними.

Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський під час пленарного засідання міністрів сільського господарства країн-членів ЄС, Молдови, Грузії та України щодо забезпечення продовольчої безпеки, говориться у повідомленні міністерства.

Микола Сольський назвав чіткий перелік ініціатив, потрібних для реалізації цього плану. Передусім, за його словами, необхідно на нашому кордоні з країнами ЄС збудувати термінальні комплекси, які включатимуть зернові конвеєри, і за допомогою яких безперебійно транспортуватиметься українське зерно. Будівництво такої інфраструктури зумовлено різницею українських та європейських колій. Кожен такий термінал зможе забезпечити транспортування до 2 млн т зерна на рік.

«Наступна ініціатива, яку необхідно здійснити, це будівництво трубопроводу для транспортування рослинних олій. Трубопровід з’єднуватиме завантажувальний термінал на території України та відвантажувальний термінал у європейському морському порту. Потужність такого транспортування за розрахунками становитиме 2 млн т на рік», — зазначив Микола Сольський.

Міністр повідомив своїм колегам, що цей проєкт уже перетнув стартову позицію, адже з польськими колегами минулого тижня було підписано меморандум стосовно будівництва такого трубопроводу.

«Суттєвою проблемою є недостатня кількість залізничного рухомого складу у країнах ЄС, яким можна перевозити зерно, а також відповідних вантажних автомобілів», — зауважив міністр, додавши, що в Україні курсує 22,4 тис. вагонів-зерновозів, а у всіх країнах ЄС — орієнтовно 12 тисяч. Тож збільшення кількості таких вагонів на 3640 одиниць та вантажівок на 6 тис. одиниць дозволить додатково перевозити до 10 млн т зернових на рік.

Також необхідно виділити залізничні маршрути для курсування українських вагонів-зерновозів із зміненими візками під стандарт європейських колій територіями Польщі та Німеччини до польського порту Гданськ та німецьких портів Росток та Гамбург, додав Микола Сольський.

Міністр звернувся до європейських колег із проханням посприяти в реалізації впровадження нових експортних шляхів, адже від них залежить продовольча безпека усього світу. Зокрема, він запропонував визначити можливі маршрути і графіки курсування для українських вагонів-зерновозів територіями Польщі та Німеччини, попросив надати субсидії у розмірі до 50% на виробництво вантажних автомобілів та залізничного рухомого складу, призначеного для перевезення зернових. А також надати фінансову підтримку з боку ЄС для будівництва комплексу терміналів і трубопроводу для рослинних олій та зернових перевантажувальних терміналів.