Торгові оператори змушені шукати альтернативні маршрути постачання продукції, що невідворотно призведе до зростання цін на низку товарів для кінцевих споживачів.
Про це «Укрінформу» повідомили в Асоціації ритейлерів України (RAU).
«Ситуація набуває критичного масштабу, адже загальний час очікування на перетин кордону у деяких випадках досягає місяця. Це змушує операторів шукати альтернативні маршрути, зокрема через сусідні держави (Угорщину чи Румунію), що призводить до труднощів та продовження терміну доставки на 2-3 дні. А це збільшує вартість кожного рейсу на 600-1000 євро. Невідворотно це призведе до зростання цін на низку товарів для кінцевих споживачів», — йдеться в повідомленні.
Також в асоціації звертають увагу на те, що вітчизняні виробники стикаються з відсутністю необхідних компонентів, обладнання чи паковання, що надходять з-за кордону. Це може спричинити дефіцит певних категорій товарів на українському ринку з огляду на важливість цих імпортних елементів.
«Для розуміння: тільки для однієї великої торговельної мережі втрати від зниження обсягу торгівлі можуть сягати приблизно 100 млн грн щотижня», — наголошують в асоціації.
Особливо критичною є ситуація для мереж, що імпортують продукти, зокрема овочі, фрукти, рибу, крупи та молочні продукти, у разі неможивості забезпечити належний температурний режим.
Водночас, за спостереженнями ритейлерів, однією з реакцій на ситуацію на кордоні стала зростаюча хвиля відмови українців від польських товарів, що стає символічним знаком протесту проти дій, які сприймаються як несправедливі.
«Цей емоційний вибір, зроблений споживачами, відображає більше, ніж просто економічне рішення; він виявляє глибоку розчарованість та заклик до поваги та розуміння», — підкреслюють в асоціації.