Уряд закрив можливості отримання неправомірної вигоди посадовцями при затвердженні землевпорядної документації. Тепер територіальний орган Держгеокадастру, який погоджуватиме проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки, буде обиратися рандомно програмою електронного документообігу.

Відповідна постанова «Деякі питання реалізації пілотного проекту із запровадження екстериторіальності погодження проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки територіальними органами Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» була прийнята на засіданні Кабінету Міністрів України 31 серпня, повідомили в Держгеокадастрі.

«Визначення територіального органу Держгеокадастру, який здійснюватиме погодження проекту землеустрою, за рендомним принципом дозволить уникнути особистого контакту між розробником проекту землеустрою та органом, який здійснює його погодження. Також буде впроваджений функціонал для перевірки стадії погодження проекту землеустрою за допомогою офіційного веб-сайту Держгеокадастру за реєстраційними атрибутами, зазначеними на копії опису», — пояснили в відомстві.

Очікується, що окрім антикорупційного ефекту, реформа сприятиме і підвищенню рівня кваліфікації спеціалістів. Передбачено, що погодження проектів землеустрою здійснюватиметься виключно тими працівниками територіальних органів Держгеокадастру, які відповідатимуть критеріям, встановленим статтею 23 Закону України «Про державну експертизу землевпорядної документації», здадуть кваліфікаційний іспит у Держгеокадастрі та будуть визначені експертами державної експертизи.

Також Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про реформування територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру», якою оптимізовано структуру Держгеокадастру. Згідно з нею, територіальні органи в районах (містах) будуть реорганізовані в структурні підрозділи головних управлінь Держгеокадастру в областях та ліквідуються як юридичні особи публічного права.

Ця модель реформування дасть можливість забезпечити більш ефективний контроль за кадровою, юридичною та бухгалтерською службою шляхом централізації таких посад на рівні головних управлінь Держгеокадастру в областях. З іншого боку, за рахунок вивільнення штатних одиниць буде збільшено кадровий ресурс для надання адміністративних послуг (зокрема, державних кадастрових реєстраторів, спеціалістів з ринку та оцінки земель, спеціалістів у сфері землеустрою та охорони земель).