Частка України у постачанні меду в країни Близького Сходу склала 0,7%, що є досить малим показником.

Про це розповів міжнародний консультант ФАО, аналітик сільськогосподарських ринків Андрій Панкратов на тренінгу для українських експортерів «Sweet Trade: Як успішно експортувати солодощі, фрукти, ягоди та горіх з України до Близького Сходу».

«Ми маємо сім країн в топ-20 перспективних ринків для українського меду. Вивчаємо новий регіон та готуємось до експорту», — додав Андрій Панкратов, зазначивши, що поки не може і не буде робити прогноз стосовно потенційного збільшення відсотку експорту меду в цей регіон, адже багато чого залежить від окремих компаній.

Зокрема, серед країн, що мають перспективний ринок для українського меду, експерт виділив такі:   

- Ірак, який за останній рік наростив імпорт меду на 255,9%, але який водночас імпортує з України в середньому 30 т/рік;

- ОАЕ зі зростанням імпорту на 23%, але які не закуповують мед в Україні зовсім;

- Саудівська Аравія, де імпорт знизився на 1,2% і яка не працює з Україною;

- Катар зі зростанням імпорту на 18,6%, не закуповує український мед;

-  Кувейт — ріст імпорту 11,9%, не закуповує український мед;

- Йорданія — імпорт зріс на 10,3%, не закуповує український мед;

- Ізраїль —імпорт зріс на 36,2%, імпортує з України в середньому 33 т меду.

Щодо затребуваності меду в Західній Азії аналітик зазначив, що найбільшим експортером є Саудівська Аравія, а також Туреччина. До того ж Саудівська Аравія водночас є і найбільшим імпортером меду. 

Варто зазначити, що Близькій Схід закуповує 6% у світовому імпорті меду, що становить $2,4 млрд. 

За словами аналітика, єдиної стратегії для експансії на ринок цього регіону ще немає. «Це справа окремих компаній, наявності в них нової маркетингової ідеї, і ніхто не скаже, спрацює вона чи ні. Ми фокусуємо свою місію так, щоб задовольнити кінцевого споживача», — розповідає експерт. 

У контексті того, як зацікавити потенційних імпортерів, Андрій Панкратов згадав у презентації про мануку із Нової Зеландії. Експерт зазначив, що цей мед, який також вважається суперфудом, це здебільшого про маркетинг, який створила Нова Зеландія, проте мед звичайний.


Даша Харченко, AgroPortal.ua

Мультимедіа