Прецедент зернового коридору 2022 року суттєво знизив поріг ризику судновласників та страхових компаній.
Таку думку висловив директор BPG Shipping Геннадій Іванов в ексклюзивному коментарі для «АПК-Інформ».
«Думаю, отриманий судновласниками «імунітет» за минулий рік дає підстави для впевненого оптимізму, що навіть після відмови від JCC (Спільного координаційного центру. — Ред.) список суден-кандидатів суттєво не зменшиться. А у разі нормальної роботи — тільки збільшиться. Але це за умови, що, як мінімум, страхові компанії будуть готові продовжити страхування воєнних ризиків (можливо, доповнивши також покриття маршруту Стамбул-Одеса-Стамбул)», — сказав експерт.
Імовірним рішенням проблеми подальшої роботи суден зернового коридору, на думку Іванова, може бути створення системи військових конвоїв супроводу в Чорному морі за прикладом досвіду проходження піратської зони у 2009-2012 рр. в Аденській протоці, коли формувалися конвої цивільних суден із супроводом військових кораблів.
«Враховуючи поточну «вартість» очікування інспекції $250-650 за тонну (залежно від партії вантажу, розміру судна), можливе незначне збільшення страхової премії буде незрівнянним з тими сумами, які сьогодні буквально «викидаються на вітер», при цьому знижуючи конкурентоздатність українського зерна. Вся справа в тому, що для зернових вантажів із рф у ціноутворенні є страховка за воєнні ризики, яку можна порівняти з преміями за заходження в Україну, але відсутня JCC інспекція», — пояснив він.