Блокування Державною митною службою ввезення добрив в Україну коштуватиме імпортерам щонайменше $30 млн на рік.
Про це повідомив AgroPortal.ua директор ТОВ «Тімак Агро Україна» Євген Донцов.
«Це насамперед додаткові транспортні витрати, адже доба простою може коштувати від $1 до $5 у перерахунку на одну тонну», — додали у компанії.
За словами Євгена Донцова, у середньостроковій перспективі, якщо вказані дії не припиняться та не буде визначено більш прозорого методу контролю імпорту щодо країни походження, імпортер буде вимушений пристосуватися до умов — включатиме ризик щодо строків постачань і закладатиме додаткові витрати в остаточну вартість. Але затримка навіть на тиждень може бути шкідливою для виробника, який не встигне підживити культури.
Водночас виконавчий директор компанії BINFIELD Ігор Костишин уточнив, що вартість однієї доби простою для імпортерів, які везуть добрива автотранспортом, коштує $80 за авто, вагонами — 3-4 тис. грн за вагон. З розрахунку, що у вагоні 60 т добрив, виходить, що щодоби на простій на митниці 1 т добрив додатково компанія витрачає $1,5.
За його словами, майже всі партії добрив, які завозяться компаніями, вже законтрактовані, тобто постачаються під клієнта, і закласти додаткові витрати, спричинені діями митниці, імпортер не може на ввезений товар. Тобто або постачальники добрив спрацюють у збиток, що відобразиться на обсягах постачання добрив в Україну, або ж доведеться закладати ці витрати у вартість наступних партій, що вплине на цінову політику на ринку та призведе до подорожчання добрив.
Євген Донцов вважає, що ситуація на митниці також може негативно вплинути на взаємовідносини українських імпортерів із заводами-виробниками та транспортними компаніями, адже прямо зачіпає усіх учасників ланцюга постачань.