ДК «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) поступово зменшує середнє завантаження барж. На Дунаї — традиційний період мілководдя.
Про це повідомив гендиректор УДП Дмитро Москаленко у Facebook.
«На щастя, наразі падіння рівня води некритичне. Питання про закриття навігації поки що не розглядається. Але все може бути. Минулого року навігацію закривали двічі», — нагадав він.
За словами фахівця, мілководдя — споконвічна дунайська проблема, яка обговорюється вже не одне десятиріччя. Зокрема, питання знову обговорювалось на Конференції директорів дунайських пароплавств, де були представлені компанії з Австрії, Словаччини, Угорщини, Сербії, Болгарії, Румунії та України.
«Найбільш проблемні ділянки з погляду глибин знаходяться на болгарській ділянці Дунаю. В періоди мілководдя болгарські перекати не лише змушують судновласників зменшувати осадку.
УДП в цей час, скажімо, не ризикує використовувати деякі типи суден — наприклад, потужні буксири «тритисячники» або «самоходки». Доводиться працювати менш потужними, але більш прохідними буксирами «двотисячниками», — пояснив Дмитро Москаленко.
Схожі проблеми у більшості інших дунайських компаній. Всі зазнають збитків.
«На думку іноземних колег, намагання вирішувати проблему на місцевому рівні ні до чого не призводять. Бракує загальної процедури, яка б забезпечила необхідні фінанси для утримання водних шляхів. Дунай — це стратегічний логістичний напрямок, на якому тримається економіка багатьох європейських країн. Ба більше, сьогодні це зерновий шлях, що забезпечує продовольчу безпеку. Тому проблема має вирішуватися на міждержавному рівні», — вважає експерт.