Взаємна торгівля сільськогосподарською продукцією між Україною і Європейським Союзом у 2022 році становила $16,5 млрд.
Це найвищий показник за часів дії Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, який на 39% перевищив попередній рекордний показник 2021 року ($11,9 млрд), говориться у повідомленн ННЦ «Інститут аграрної економіки».
Додатнє сальдо становило $9,7 млрд.
Головними європейськими партнерами для України минулого року були Польща, Румунія, Іспанія, Нідерланди, Італія, Німеччина та Угорщина. Ці країни утворюють 77% сумарного вітчизняного торговельного обороту агропродовольством з ЄС, уточнив заступник директора ННЦ ІАЕ академік НААН Микола Пугачов.
Торік Україна імпортувала аграрної продукції з країн-членів ЄС на суму близько $3,38 млрд. Це майже на 17% менше, ніж 2021 року.
У 2022 році Україна найбільше — $308 млн — витратила на закупівлю в ЄС напоїв, переважно алкогольних.
Залишків та відходів, продуктів для годівлі тварин закупили на $291 млн.
Різних харчових продуктів, екстрактів і концентратів імпортували на $290 млн.
Помітну частку (6%) у вітчизняному імпорті з ЄС 2022 року знову зайняли молокопродукти, хоча торік їх завезли з-за кордону на 35% менше, ніж 2021 року — на суму $219 млн. При цьому визначальним товаром в імпорті цієї групи виявились різні сири, яких минулого року закупили на $180 млн, поінформував науковець.
Постачання з Європи тютюну і виробів з нього зменшилися порівняно з 2021 роком на 43% — до $217 млн.
Обсяги постачань на український ринок готових продуктів із зерна склали $207 млн.
Торік обсяги імпорту м’яса разом із субпродуктами склали $207 млн.
У 2022 році у структурі вітчизняного імпорту агропродукції вперше значні вартісні обсяги припали на овочі. Цього виду агропродукції було закуплено за кордоном на суму $183 млн.
Загалом вказані групи продуктів зайняли близько 57% у вартісних обсягах імпорту продовольства з Євросоюзу.
«Враховуючи актуальну ситуацію, Євросоюз у поточному році залишатиметься головним партнером у зовнішній аграрній торгівлі України, оскільки за будь-яких обставин відсутність мит на продукцію з нашої країни, відпрацьовані логістичні маршрути та безальтернативність цього регіонального об’єднання для автомобільних і залізничних перевезень сприятимуть посиленню економічної інтеграції між сторонами», — підсумував Микола Пугачов.