Фрахтувальники зерна стикаються з нестачею тоннажу

26 вересня 2025, 19:00 718

Українські фрахтувальники зерна й надалі стикаються з нестачею тоннажу, здатного виконати рейс.

За словами аналітика ASAP Agri та фрахтового брокера Atria Brokers Павла Лисенка, таким чином, цього тижня на тлі обмеженої пропозиції флоту хендісайз ставки зросли ще на 1 $/MT. Дефіцит коастерного флоту також стає дедалі очевиднішим, оскільки вантажопотік у Чорному морі останнім часом зріс, через що наявний тоннаж поглинається ще активніше.

«Тож фрахтувальники, які намагаються зафрахтувати коастер, змушені підвищувати ставки ще на 1 $/MT, коли на ринку з’являється відповідний кандидат. Тим часом ставки фрахту на панамакс залишаються стабільними; лише відправлення зернових флотом Supramax до Бангладеш зросли на 1 $/MT», — каже експерт.

Згідно з даними фрахтового відділу Atria Brokers, фрахт панамаксу для перевезення кукурудзи з українських глибоководних портів до Південного Китаю утримується на рівні 47–48 $/т.

У сегменті хендісайзів фрахт для відправлення 30 000 т кукурудзи з українських глибоководних портів до східного узбережжя Італії оцінюється на рівні 24–25 $/т (+1 $/т за тиждень).

У сегменті коастерів ставки для перевезення 6 000 т кукурудзи з українських дунайських портів до східного узбережжя Італії також зросли на 1 $/т — до 34-35 $/т.