Вартість доставки зерна морем складала 20-25 $/т. Сьогодні доставити його залізницею до румунського порту Констанца коштує 100 $/т.

Про це повідомила генеральний директор компанії «Агро-Регіон» Катерина Рибаченко під час онлайн-події від УКАБ «Українське фермерство у воєнний час. Посівна кампанія 2022».

«До війни ми експортували через українські порти щомісяця 5 млн т зерна, а іноді й більше. Наразі максимальна потужність експорту через залізницю складає 1 млн т. Щоб довезти це зерно залізницею до Констанци (Румунія), потрібно закласти 100 $/т. Якою буде ціна, щоб завезти це зерно в Азію чи Африку?» — зазначає Катерина Рибаченко.

Гендиректор компанії «Агро-Регіон» додає, що кожна друга буханка хліба в деяких країнах Африки виготовлена саме з української пшениці, а в деяких азійських країнах — кожна третя. Тому вирішення цієї проблеми є головним завданням не лише для України, але й усього світу.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua

Заблоковані порти: логістика агропродукції здорожчала в 4 рази Заблоковані порти: логістика агропродукції здорожчала в 4 рази

Вивезти зерно, наприклад, з центральних регіонів України до чорноморських портів коштувало $30, а щоб доставити до портів Румунії — $120.  

Думка: Скасування мит до ЄС недієве без відкритих портів Думка: Скасування мит до ЄС недієве без відкритих портів

Поки не розблокуються морські порти, Україні не дуже допоможе відміна тарифів і квот на експорт продукції до країн Європейського Союзу.  

Мультимедіа