Податкова лідирує за кількістю скарг від українського бізнесу

29 вересня 2025, 19:00 653

Рада бізнес-омбудсмена у квітні – червні 2025 року отримала 208 скарг, закрила 94 справи та досягла фінансового ефекту у 275 млн грн.

Про це йдеться у квартальному звіті роботи ради.

Найбільше звернень стосувалося податкових питань (52%), зокрема податкових перевірок, та дій правоохоронних органів (14%). Далі йдуть скарги на дії державних регуляторів (8%) та органів місцевого самоврядування (8%). Топ-5 предметів звернень замикає митниця (6%).

Найбільше скарг бізнес-омбудсмену надходить від представників гуртової торгівлі — 21%. Далі у списку виробники — 18%. Приблизно кожна десята скарга від приватних підприємців (11%). Частка аграріїв серед скаржників — 7%, роздрібної торгівлі — 6%.

У раді зазначили, що у другому кварталі 2025 року помітною стала тенденція до зменшення загальної кількості податкових скарг бізнесу. Така тенденція пов'язана зі зменшенням кількості скарг щодо проблем в СМКОР (система моніторингу критеріїв оцінки ризиків).

«У квітні червні кількість скарг щодо СМКОР зменшилась до 31% (34 скарги) порівняно з 45% (52 скарги) у першому кварталі 2025 року та 66% у другому кварталі 2024 року відповідно», — зазначають у відомстві.

Також у раді зауважили, що найбільш проблемною категорією поруч з СМКОР є сфера податкових перевірок. Кількість скарг щодо перевірок у другому кварталі 2025 року склала 44% (48 скарг), що у відсотковому співвідношенні є більшою за показники попереднього кварталу (21%) та II кварталу 2024 року — 29%.