Трактори майбутнього: що готують виробники до Agritechnica 2025

19 жовтня 2025, 06:46 234

Світова індустрія тракторобудування стоїть на порозі нової епохи. Напередодні виставки Agritechnica 2025 провідні виробники презентують десятки технічних рішень, які змінюють уявлення про сільськогосподарську техніку — від двигунів і трансмісій до електрифікації та систем допомоги водієві.

Про це повідомляють в своєму огляді організатори виставки Agritechnica

Хоча стандарти викидів Stage 5 діють уже кілька років, увага виробників змістилася від зменшення шкідливих газів до скорочення викидів CO₂. На ринок виходять трактори, адаптовані під альтернативні види палива — RME (метиловий ефір ріпакової олії) та HVO (гідрогенізована рослинна олія), що можуть замінювати дизель без змін у системі двигуна.

Водночас активно тестують етанол і водень. Компанія Case IH уже презентувала модель Puma 240 із шестициліндровим двигуном, який працює на етанолі, що особливо актуально для країн із власним виробництвом спирту, як-от Бразилія.

Розробки торкнулися й «периферії» двигуна. На Agritechnica 2025 з’являться трактори з автоматичними реверсивними вентиляторами й системами, що підвищують гальмівний момент двигуна на спусках, зменшуючи зношення гальм.

  • Компанія CNH представила технологію з декомпресійним клапаном, яка походить із вантажного транспорту й забезпечує вищу силу гальмування двигуном.
  • Fendt упровадила гідравлічне допоміжне гальмо, що перетворює кінетичну енергію на тепло, а також нову функцію AdaptivePower — вона дозволяє налаштовувати потужність під конкретні навісні знаряддя, зменшуючи перевитрати пального.
  • Серія Fendt VarioDrive тепер пропонує постійний повний привід у моделях від 500 до 1000 серій.
  • CNH розширила діапазон безступеневих трансмісій, додаючи третю передню передачу, а JCB переходить на коробки передач від ZF і двигуни FPT.
  • Швейцарська AEBI презентує революційну систему Line Traction Version 3 (LT3), яка дозволяє кожному колесу обертатися з оптимальною швидкістю без диференціалів. Це зменшує пошкодження ґрунту й підвищує безпеку на схилах.

Паралельно зростає увага до комфортного шасі: вбудовані системи регулювання тиску в шинах, централізоване змащення осей і незалежна підвіска з дисковими гальмами стають стандартом у великих тракторах.

Тенденція до двох незалежних гідравлічних контурів посилюється: один для постійних, інший — для періодичних. Це підвищує ефективність і спрощує роботу з навісним обладнанням.

Нова генерація — електронно керовані системи навантаження (e-LS), які дозволяють здійснювати цифрову синхронізацію трактора та знаряддя через ISOBUS. Fendt і ROPA спільно розробили рішення e-LS connect, що усуває потребу в окремому гідравлічному кабелі.

Ринок нарешті готовий до електричних тракторів. Хоча висока ціна акумуляторів залишається викликом, конкуренція зростає.

  • Китайська ZSHX Advanced Tractors пропонує повністю електричний XEEVO E904i за €100 000
  • John Deere презентує E-Power — 130-сильний трактор із трьома електродвигунами, системою by-wire та п’ятьма батарейними модулями загальною ємністю 195 кВт/год.

Стартапи ONOX і TADUS продовжують експериментувати з модульними батареями та розподіленою архітектурою приводу, тоді як індійська TAFE подає на конкурс гібрид EVX 75, що поєднує дизель і електродвигуни.

Великий прорив очікується в електроніці та системах допомоги оператору.

  • Claas впроваджує розумне керування трансмісією, яке вчиться передбачати навантаження під час польових робіт.
  • Deutz-Fahr виводить ADAS для тракторів — із розпізнаванням об’єктів, адаптивним круїз-контролем і попередженням про зіткнення.
  • Lindner презентує SmartLift2, що синхронізує роботу гідравліки, трансмісії та керування під час використання фронтальних навантажувачів. А нові функції безпеки на причепах — від drag brake до автоматичного блокування осей — формують повністю інтегровану систему безпеки під час транспортування.