Світова індустрія тракторобудування стоїть на порозі нової епохи. Напередодні виставки Agritechnica 2025 провідні виробники презентують десятки технічних рішень, які змінюють уявлення про сільськогосподарську техніку — від двигунів і трансмісій до електрифікації та систем допомоги водієві.
Про це повідомляють в своєму огляді організатори виставки Agritechnica.
Хоча стандарти викидів Stage 5 діють уже кілька років, увага виробників змістилася від зменшення шкідливих газів до скорочення викидів CO₂. На ринок виходять трактори, адаптовані під альтернативні види палива — RME (метиловий ефір ріпакової олії) та HVO (гідрогенізована рослинна олія), що можуть замінювати дизель без змін у системі двигуна.
Водночас активно тестують етанол і водень. Компанія Case IH уже презентувала модель Puma 240 із шестициліндровим двигуном, який працює на етанолі, що особливо актуально для країн із власним виробництвом спирту, як-от Бразилія.
Розробки торкнулися й «периферії» двигуна. На Agritechnica 2025 з’являться трактори з автоматичними реверсивними вентиляторами й системами, що підвищують гальмівний момент двигуна на спусках, зменшуючи зношення гальм.
Паралельно зростає увага до комфортного шасі: вбудовані системи регулювання тиску в шинах, централізоване змащення осей і незалежна підвіска з дисковими гальмами стають стандартом у великих тракторах.
Тенденція до двох незалежних гідравлічних контурів посилюється: один для постійних, інший — для періодичних. Це підвищує ефективність і спрощує роботу з навісним обладнанням.
Нова генерація — електронно керовані системи навантаження (e-LS), які дозволяють здійснювати цифрову синхронізацію трактора та знаряддя через ISOBUS. Fendt і ROPA спільно розробили рішення e-LS connect, що усуває потребу в окремому гідравлічному кабелі.
Ринок нарешті готовий до електричних тракторів. Хоча висока ціна акумуляторів залишається викликом, конкуренція зростає.
Стартапи ONOX і TADUS продовжують експериментувати з модульними батареями та розподіленою архітектурою приводу, тоді як індійська TAFE подає на конкурс гібрид EVX 75, що поєднує дизель і електродвигуни.
Великий прорив очікується в електроніці та системах допомоги оператору.