Всі головні новини агроринку на
📲 Телеграм-каналі
М’ясопродукція українського виробництва у 2021 р. посилила позиції на міжнародному ринку за рахунок курятини.
Про це йдеться у повідомленні Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки».
Як зазначив, старший науковий співробітник відділу економіки аграрного виробництва та міжнародної інтеграції інституту д.е.н. Богдан Духницький, торік був оновлений абсолютний рекорд за обсягами експорту м’яса птиці — 459 тис. т. Також на 29 % зросла вартість його реалізації, досягнувши $716 млн.
В цілому 2021 року Україні вдалося збільшити виручку від експорту м’яса та субпродуктів на 30 % — до $846 млн.
Крім зростання закордонних продажів м’яса птиці, фіксувалось і нарощування в сегменті замороженої яловичини, зазначив експерт.
2021 року, зазначив він, тривала подальша диверсифікація збуту м’яса та субпродуктів українського виробництва. Нині вітчизняна м’ясопродукція експортується до країн Близького Сходу, інших частин Азії, Євросоюзу, СНД та Африки. При цьому частка країн ЄС у вартісному виразі склала 24 %.
Посилила позиції минулого року Саудівська Аравія, (купує в Україні виключно м’ясо птиці) імпортувавши 101 тис. т української м’ясопродукції на суму $190 млн. Частка цієї країни в українському експорті зросла до 22,5%.
Нідерланди із часткою у 16,1% утримують друге місце — із обсягами закупівель українського м’яса близько 58 тис. т на суму $136 млн.
Значними є також частки Китаю (7,2 %), ОАЕ (4,7 %), Словаччини (4,7 %), Азербайджану (3,9 %), Білорусі (3,6 %) та Казахстану (3,5 %).
Загалом ці країни принесли 2/3 доходів від продажів Україною м’яса на глобальному ринку, зазначив експерт.
«Протягом всього 2021 року українські експортери мали заборону на поставки курятини до Європейського Союзу з тих регіонів нашої країни, де був виявлений пташиний грип, однак це не вплинуло суттєво на підсумкові показники», — підсумував Богдан Духницький.