Зернотрейдери Миколаївського порту відновили закупівлі

28 грудня 2022, 13:21 3940

Поступове відновлення закупівель зернових у Миколаївському МП окремими трейдинговими компаніями спостерігається з кінця минулого тижня.

Про це повідомляє ІА «АПК-Інформ».

«Наразі й досі достеменно невідомо, коли і на яких умовах та чи будуть взагалі порти Миколаївщини включені до роботи зернового коридору, але початок збільшення торговельної активності — це доволі добрий знак. Як ми знаємо, Україна закликає партнерів підтримати пропозицію щодо розширення «зернової ініціативи» на порти «Миколаїв» та «Ольвія», але в ООН не бачать можливості реалізувати цю пропозицію найближчим часом. Серед основних причин — безпекові ризики, допоки Кінбурнська коса залишається підконтрольною російським військам», — прокоментувала ситуацію керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.

Експертка наголосила, що саме через низьку ліквідність цього напрямку ціни попиту наразі істотно нижчі, ніж у портах Великої Одеси і Дунаю.

Так, ціни попиту трейдерів у порту «Миколаїв» на пшеницю 2, 3 і 4 класів переважно становили 7300-7500, 7050-7250 і 6300-6500 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь — 6500-6700 і 5600-5800 грн/т СРТ-порт відповідно.

Для порівняння: закупівельні ціни трейдерів у портах Великої Одеси на продовольчу пшеницю і фураж залежно від умов постачання фіксуються в межах 7700-8300 і 6700-7400 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь — 7200-7550 і 6600-6800 грн/т СРТ-порт. Максимальні ціни на продовольчу пшеницю і фураж в окремих випадках сягають 8500-8700 і 7600-7900 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу — 7700-8000 грн/т СРТ-порт. Тоді як у портах Дунаю максимальні ціни попиту на продовольчу і фуражну пшеницю досягають 8800-9050, 7800-8050 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь — 8350-8600 і 7100-7300 грн/т СРТ-порт відповідно.

«Наразі компанії вивозять зернові з Миколаєва автотранспортом і залізницею. Але згодом за умов долучення портів Миколаївщини до «зернової угоди», збільшення кількості добових інспекцій СКЦ, стабільної роботи «коридору» і нарощування експорту морем ситуація має вирівнятися, а спред між портовими цінами — скоротитися», — додала Танська.