Атака росії на дунайський порт Рені викликала серйозне занепокоєння серед судновласників та призвела до суттєвого зростання ставок на перевезення зерна та олійних баржами з портів Рені та Ізмаїл на Констанцу.
Фрахт на перевезення коустерами помітно підвищився, повідомляє Українська зернова асоціація.
Станом на 27 червня 2023 року ставки фрахту на перевезення кукурудзи та пшениці, а також ріпаку та ячменю баржами на Констанцу підвищилися на 8 €/т — до 38 €/т та 43 €/т відповідно.
Фрахт на перевезення гранульованого шроту соняшнику на Констанцу зріс на 7 €/т — до 45 €/т.
Ставки фрахту на перевезення пшениці та кукурудзи коустерами 6000 т з портів Рені та Ізмаїл у напрямку Криту підвищилися на 4-6 $/т — до 42-44 $/т. Фрахт до Ізраїлю та східного Середземномор’я підвищився на 3 $/т — до 48-50 $/т та 43-45 $/т відповідно, до східного узбережжя Італії на 2-5 $/т — до 50-53 $/т, до східного узбережжя Греції на 2-3 $/т — до 39-40 $/т. Ставки на перевезення зерна до Іспанії зросли на 1-4 $/т — до 56-59 $/т. Окрім того, судновласники вимагали сплати додаткового військового страхового внеску під час перевезень у напрямку Іспанії, Ізраїлю та східного узбережжя Італії.
Фрахт на перевезення шроту ріпаку коустерами з Рені та Ізмаїлу на Іспанію підвищився на 2-5 $/т — до 77-80 $/т. Ставки на перевезення гранульованого шроту соняшнику на Мармару зросли на 3-4 $/т — до 43-44 $/т та негранульованого — на 3 $/т до 48 $/т.
«Маємо вказати, що на початку тижня на тлі масового занепокоєння деякі судновласники відмовлялися надавати свої судна для заходу в Суліну, але згодом повернулися до виконання зобов’язань», — додали в УЗА.