«Укрзалізниця» вивчає результати тестового контрейлерного рейсу на Польщу, який відвіз заблоковані на автомобільному кордоні вантажівки.
Про це очільник департаменту «Укрзалізниці» Олег Яковенко розповів у коментарі ЕП.
Він зауважив, що першим тестовим рейсом замовники відправили дорожчі вантажі, які не могли простоювати в чергах на кордонах. Вони прямували від Скниліва на Львівщині до Славкува у Польщі. Рух проходив широкою колією LHS протяжністю 400 км, якою володіє польська компанія PKP.
«З одного боку, у нас є ці платформи (для контрейлерних перевезень. — Ред.), вони були відремонтовані, і ми готувались до розвитку такого бізнесу. З іншого боку, був поштовх від бізнесу під час блокування перевезень вантажними автомобілями на польскому кордоні. Тому це позитивний збіг обставин і часу», — розповідає Яковенко.
За його словами, питання продовження роботи з такими рейсами залежить від того, чи будуть вони економічно вигідними, і чи буде на них попит. Очільник департаменту визнає, що логістика тестового рейсу була досить дорогою, тож зараз «Укрзалізниця» працює над оптимізацією ціноутворення (тобто здешевленням), і для цього контактує з усіма дотичними сторонами.
Ціна формується з двох складових — це частина перевезення УЗ і частина перевезення за кордоном (оплата тарифу за доступ до залізничної інфраструктури, локомотивної тяги в сусідній країні, термінальні роботи).
«Потрібно з’ясувати, де та точка, у якій це буде вигідно вантажовідправникам і залізниці. Аби і ми не втрачали гроші, і для компаній ця ціна не була захмарною», — додає Олег Яковенко.