«Зернову угоду» потрібно продовжити на рік, щоб аграрії мали змогу планувати посіву кампанію, а трейдери — формувати форвардні закупівлі на наступний сезон. Таким чином відкриються фінансові можливості, і трейдери зможуть фінансувати сільгоспвиробників.
Про це повідомив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час пресконференції «Зерновий коридор: чому він потрібний Україні та світу?».
«Наразі є проблема накопичення суден у Стамбулі для перевірки комісією. На сьогодні черга складає близько 150 суден. Є чотири групи, і кожна з них сформована з 4-х представництв — Україна, ООН, Туреччина, росія. Від кожної сторони до групи входять 7 представників. Тож технічно більше за 15-16 суден на добу комісія не може інспектувати, тому для збільшення пропускної здатності потрібно збільшити кількість людей. Україна пропонує збільшити кількість людей удвічі, але росія не дає на це згоди», — розповідає Микола Горбачьов.
За його словами, деякі кораблі чекають на перевірку по 20 діб. Простій кожного судна обходиться від 20 до 40 тис. $/доба. Тому кожен день простою обернеться здорожчанням логістики.
«Українська група, яка працює в Стамбулі, пропонує в наступну «зернову угоду», яка буде після 22 листопада, не включати перевірку суден, які вже завантажені зерном і виходять з України. Це майже вдвічі збільшить пропускну здатність каналу», — переконаний Микола Горбачьов.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua