За відсутності «зернової угоди» аграрії матимуть збитки 80 $/т

22 жовтня 2022, 08:00 2884

Україна має альтернативні шляхи, окрім експорту морем, через які можна вивозити близько 3-3,5 млн т зерна. Але вартість цієї логістики набагато вище, ніж експорт через українські порти.

Про це повідомив президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов під час пресконференції «Зерновий коридор: чому він потрібний Україні та світу?».

propData.content.image
Микола Горбачьов, президент Української зернової асоціації

Наприклад, із Західної України до Румунії ціна сягатиме 130-150 $/т, а якщо відвантажувати з Чернігова, це коштуватиме 200 $/т. За собівартості зерна близько 200 $/т і ціни реалізації в Констанці 320 $/т збитки фермерів на майбутній врожай складатимуть 70-80 $/т. Тому питання вивозу зерна через порти стоїть дуже гостро. Іншого шляху немає, ніж зберегти «зернову угоду». В такому разі ми зможемо експортувати зерно, фермери продовжать посівну кампанію, а країни зможуть купувати зерно. Якщо ж Україна припинить експорт через порти, для африканських країн пшениця та кукурудза стануть недоступними.

Микола Горбачьов зазначив, що є можливість покращення, якщо побудувати більш ефективні елеватори на Дунаї, впорядкувати чергу. Але навіть за таких умов експорт через дунайські порти можна довести максимум до 2 млн т на місяць.

Він наголошує, що Україна може експортувати агропродукцію залізничним транспортом через 13 пунктів пропуску, але країни Європи не здатні перевалити такий обсяг зерна.

«Питання продовження «зернової угоди» стосується не лише України, а й усього світу. Ми бачимо зараз продовольчу інфляцію, в Європі такої не було останні 40 років. Тому велика криза попереду», — зазначив Микола Горбачьов.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua