Про це повідомив аналітичний департамент Ради з питань експорту продовольства (UFEB) посилаючись на дані Державної фіскальної служби України.
Перше місце посідають зернові культури, яких цього року було експортовано на суму $4,8 млрд. Далі йдуть жири та олії, готові харчові жири, воски ($3,2 млрд); насіння і плоди олійних рослин, солома і фураж ($1,4 млрд); м«ясо та їстівні субпродукти ($478,9 млн); молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед ($346,5 млн).
ТОП-10 ключових товарів, які Україна експортувала на зовнішні ринки за перші 9 місяців 2018 року:
- соняшникова олія ($2,9 млрд);
- кукурудза ($2,3 млрд);
- пшениця ($2 млрд);
- свиріпа або ріпак ($700 млн);
- соєві боби ($600 млн);
- ячмінь ($460 млн);
- м'ясо птиці ($380 млн);
- цукор ($150 млн);
- шоколад ($119 млн);
- закриває список соєва олія — загальна вартість експорту становила $117 млн.
«У порівнянні з попереднім роком найбільше зріс обсяг продажу м«яса птиці — на 29%, експорт шоколаду збільшився на 21%. Серед товарів, що зросли, також слід відзначити соєву олію (на 18%), насіння свиріпи або ріпаку (на 15%) та пшеницю (на 6%)», — повідомляють в UFEB.
Сумарний обсяг товару з ТОП-10 складає 85% від загальної вартості експортованих товарів харчової та аграрної промисловості.
«Основна експортна продукція продовжує бути сировинною. При чому ця продукція слідує світовим екологічним трендам — зростають обсяги як виробництва, так і продажу органічної продукції», — зазначає аналітичний відділ Ради з питань експорту продовольства.
Однак в UFEB зазначають, що Україна має значний потенціал і для продажу закордон готової продукції.
«Українські виробники здатні створювати товари, котрі мають високий рівень якості та конкурентоздатності на світовому ринку. Зокрема, про це свідчить зростання обсягу шоколаду, що продається закордон», — говориться у повідомленні.