Ставки фрахту на перевезення зерна з України продовжують знижуватися в сегментах «костерів» та «хендісайзів».
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії ASAP.
Зазначається, що ринок залишається на боці фрахтувальників через обмежений попит і широкий вибір доступного тоннажу в Чорному морі. Усі судновласники з нетерпінням чекають початку нового зернового сезону, щоб змінити тенденцію. Однак слід зазначити, що власники «панамаксів» успішно протистоять подальшому зниженню тарифів, а відповідні фрахтові ставки залишаються стабільними.
Так, ставки фрахту для «панамаксів» на транспортування пшениці чи кукурудзи з українських глибоководних портів до південного Китаю та південного В’єтнаму залишаються на рівні 56 $/т і 54 $/т відповідно, до Бангладеш вони становлять 55-56 $/т.
У сегменті «хендісайзів» витрати на транспортування кукурудзи з портів Одеси до східного Середземномор’я знизилися на 2 $/т, до 19-21 $/т. Таку ж негативну динаміку показують ставки до Іспанії та східного узбережжя Італії — вони впали до 23-24 $/т і 21-23 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу встановився на рівні 23-24 $/т.
Фрахт для «костера» з кукурудзою з дунайських портів до Мармари знизився на 1 $/т, до 16-17 $/т. Ставки до східного узбережжя Греції не змінилася цього тижня і залишаються на рівні 19-21 $/т. Що стосується східного Середземномор’я, відповідні фрахтові ставки впали на 1 $/т, до 21-23 $/т. Вартість транспортування тієї ж партії вантажу до Ізраїлю знизилася на 3 $/т, до 25-26 $/т. У напрямку східного узбережжя Італії та Іспанії відповідні фрахтові ставки впали на 1-2 $/т, до 24-26 $/т і 29-30 $/т відповідно.
Фрахтові ставки на перевезення зерна баржами залишаються стабільно низькими. Фрахт баржі з кукурудзою до Констанци знаходиться в межах 9-10 €/т, а соняшнику до Русе/Сілістри — 15 €/т.