Фрахтові ставки на перевезення зерна з України на початку літа практично досягли дна. Фрахтувальники «костерів» продовжують тиснути на ринок, але не досягають помітного успіху, у сегментах «хендісайзів» і барж ставки залишилися без змін.
Про це повідомляє Українська зернова асоціація з посиланням на дані компанії ASAP.
Так, фрахт «хендісайзу» з кукурудзою з глибоководник портів Одеси до східного Середземномор’я залишається на рівні 19-21 $/т. Ставки фрахту для транспортування тієї ж партії вантажу до Іспанії та східного узбережжя Італії становлять 23-24 $/т і 21-23 $/т відповідно. Фрахт до Тунісу тримається на рівні 23-24 $/т.
Ставки фрахту для «костерів» на перевезення кукурудзи з українських дунайських портів до Мармари та східної Греції впав лише на 1 $/т — до 15-16 $/т і 19-20 $/т відповідно. Така ж динаміка спостерігається і в напрямку східного Середземномор’я: відповідні ставки знизилися на 1 $/т — до 20-22 $/т. При цьому вартість транспортування тієї ж партії вантажу до Ізраїлю залишається на рівні 25-26 $/т. У напрямку східного узбережжя Італії фрахтові ставки становлять 26-27 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії — 29-30 $/т.
У сегменті барж фрахт на перевезення кукурудзи до Констанци з українських дунайських портів залишається на рівні 9 €/т; для транспортування соняшнику до Русе чи Сілістри — 15 €/т.