Українські експортери втрачають гроші за раніше укладеними контрактами з постачань до Польщі та Угорщини. Вони змушені переспрямовувати вже завантажені вагони та вантажівки до інших країн або до українських портів.
Про це розповів директор із торгівлі компанії «НІБУЛОН» Володимир Славінський в інтерв’ю The Page.
«Це означатиме терміновий пошук нового покупця, а отже, необхідність знижувати ціну, аби зацікавити потенційного контрагента, а також суттєві логістичні витрати», — підкреслив Славінський.
Він вважає, що заборона на імпорт українського зерна не допоможе урядам Польщі та Угорщини підтримати ціни на внутрішньому ринку, адже компанії-переробники мають достатньо залишків.
Водночас уже за два місяці розпочнеться збирання озимих, отже, суттєво збільшиться пропозиція від власних фермерів і сезонний тиск на ціни.
Володимир Славінський впевнений, що забороною посадовці сусідніх країн не розв'язують системні проблеми, а створюють перешкоди для вільного ринку, про який йдеться в Угоді про асоціацію України та ЄС.
«Є всі підстави очікувати, що найближчим часом ми побачимо зміну риторики та прояв розважливішого підходу», — вважає Володимир Славінський.
Він нагадав, що до грудня 2022 року ціни на зерно та олійні на глобальних ринках були вищими, ніж зараз, а залізничний і автомобільний транспорт віз до кордонів значно більше агропродукції, і уряди сусідніх країн не бачили жодної проблеми.