«Зелений коридор» для транспортування зерна в річкові порти Дунаю можна організувати через єдиний доступний шлях — с. Паланка в Молодові.
З такою пропозицією звернулась до уряду Українська зернова асоціація.
«Наразі велика частина експорту зерна здійснюється через українські порти Дунаю. На жаль, один зі шляхів доступу до дунайських портів — міст через Білгород-Дністровський лиман — пошкоджений, і наразі рух залізничних вагонів та автомобільного транспорту значно ускладнений. Іншим шляхом доступу до портів Дунаю є автомобільна дорога через село Паланка (Молдова). Ця дорога раніше не була задіяна під перевезення вантажів, відтак пропускна здатність її значно обмежена», — пояснюють в асоціації.
Як зазначається, у зв’язку з агресією росії та блокадою морських портів Азовського та Чорного морів, зерновики вимушені експортувати культури через наземні та річкові шляхи сполучення з європейськими країнами з подальшим перевантаженням в європейських портах Балтійського та Чорного морів. Пропускна спроможність наземних та річкових переходів суттєво обмежена. В результаті, експорт скоротився з 5-6 млн т на місяць до 1,5 млн т.
«З огляду на вищезазначене та поточний стан справ в Україні, УЗА просить уряд створити «зелений коридор» для перевезення зернових вантажів на експорт через дунайські порти, зокрема на ділянці поблизу села Паланка», — підсумували в асоціації.