Компанія Delta Wilmar з початку війни експортувала партію соняшникового шроту до Китаю і далі напрацьовує експортні шляхи для відправлення наступних партій.
Про це розповів старший менеджер олійних ринків компанії Delta Wilmar Сергій Нєвський під час онлайн-конференції «Український ринок олійних: оптимістичний чи песимістичний прогноз».
«Сьогодні контейнерна логістика до Китаю складна, адже Україна використовує наразі лише ті контейнери, які приходять з імпортом. Можливості для експорту шроту та олії до Китаю та Індії досить серйозно лімітовані. Те, що ми втратили Panamax-порти, дуже відчутно для української олії. Технічно Україна може відправляти продукцію до Європи, яка забрала велику порцію олії та соняшникового насіння. Але головні ринки цієї продукції — Китай та Індія», — зазначає Сергій Нєвський.
За його словами, з початком війни працює лише три дунайські порти, де спостерігається серйозне підвищення вартості фрахту і страхування. Тому виникає запитання: чи буде вигідно українським експортерам везти продукцію до Китаю та Індії за такого здорожчання логістичної складової?
«Хоча після виходу з Одеси першого судна є великі очікування на порти «Чорноморськ» та «Південний». І є надія повернути ринки Китаю та Індії», — припускає Сергій Нєвський.
Він розповідає, що ціни на олію цього маркетингового сезону залежать від логістики. Ціна на соняшникову олію злетіла цьогоріч до $1900, що призвело до заміни її на інші олії. Також деякі покупці відмовилися від ненадійних ланцюжків постачання.
«Ми вважаємо, що 6 млн т насіння соняшнику буде експортовано до Європи, а раніше це було 200 тис. т. Найбільше насіння йде до Болгарії та Румунії, де воно переробляється. Це серйозно знизить ціни на олію і робить українську олію менш привабливою для найближчих країн-імпортерів. З іншого боку Китай та Індія будуть очікувати на наші постачання. Якщо порти відкриються, ми зможемо відчути більше попиту з цих країн», — вважає Сергій Нєвський.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua