Про це повідомляють аналітики Zernovoz.ua.
Як зазначається, зниження ставок фрахту відмічалось протягом всього сезону за виключенням липня — серпня 2019 року, коли на фоні новин про припинення поставок нафтопродуктів з РФ і сезонного росту споживання, ціни на дизпаливо продемонстрували короткочасне зростання.
«Навіть у розпал сезону, під час збирання соняшнику і кукурудзи, тарифи були суттєво нижчі за минулий МР. Восени тиск на ставки чинили низькі ціни на зернові — виробники і трейдери, намагаючись тримати маржу, нав«язали перевізникам більш низькі тарифи на перевезення», — пояснюють експерти.
Зараз ситуація повторюється. По суті маючи стабільно високий обсяг вантажів для перевезення, ставки фрахту постійно знижувалися протягом другої половини поточного МР.
«З грудня 2019 р. по квітень 2020 р. доставка зернових в порти автотранспортом знаходилась вище середніх значень, що важливо — зросла і питома вага автотранспорту в експортній логістиці», — уточнюють експерти.
Так само сприятливою була ситуація з попитом на доставку олійних культур на переробні підприємства і в експортному напрямку. З 22,3 млн тон олійних культур, зібраних у 2019 р., 3,4 млн т або 15,2% було перевезено залізницею, а 18,9 млн т або 84,8% — автотранспортом.
«Враховуючи наведені вище дані по обсягах вантажопотоку, можна зробити висновок, що ємність ринку автомобільних перевезень с/г вантажів в поточному МР була вище за попередні роки, чому сприяло рекордне зростання валового збору зернових та збільшення частки автотранспорту в експортному напрямку», — пояснюють аналітики.
При цьому зазначається, що основними факторами тиску на ставки фрахту є негативні настрої серед перевізників і власників вантажів, профіцит автомобілів — зерновозів (згідно оцінок самих учасників ринку), а також не спроможність власників автотранспорту організуватись для відстоювання власних інтересів.
Опитування представників ринку показало, 83,3% учасників ринку вважають, що зниження вартості дизельного палива в більшій або меншій мірі призведе до зниження тарифів.
«Це ж логічно — падають затрати на дизель — падають і тарифи, але не все так однозначно. Якщо порівняти червень 2019 р. до червня 2020 р. ставки фрахту на перевезення знизились на 52,3% в той час, як середня вартість ДП за вказаний період знизилась на 36,2%, варто зазначити, що затрати на паливо в операційних витратах займають близько 35,0%, тобто можна говорити, що тарифи знижуються швидше ніж прямі витрати на утримання автомобілів — зерновозів», — підсумовують експерти.