Міністр транспорту Румунії підтвердив на зустрічі з Єврокомісією про зведення якірної стоянки на території порту Констанца для перевалки зерна, зокрема українського.
Про це розповів президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов у інтерв’ю «Главкому».
Він зазначив, що якірна стоянка оброблятиме п’ять кораблів, три розміром Handysize — 25-27 тис. т і два класу Panamax — до 70 тис. т.
«Десь із середини серпня ця стоянка має запрацювати, і в цей час ми зможемо збільшити оборотність наших річкових терміналів та барж на Дунаї. Тому що на сьогодні, коли баржі приходять до Констанци, вони стоять в очікуванні судна, яке буде пришвартоване до причалу. А так причалу буде не потрібно, судно нікому не заважатиме, і процес навантаження відбуватиметься просто на якорі. Це має збільшити і пропускну здатність самої Констанци як порту, і додаткові можливості навантаження для України. У результаті ми б хотіли перевантажувати через дунайські порти близько 3,5-4 млн т на місяць», — пояснив експерт.
Горбачьов також зазначив, що Єврокомісія, яка спілкується напряму з Румунією і з Україною для координації дій щодо збільшення агроекспорту, виділила гроші на навігаційне обладнання, яке поліпшить і пришвидшить навігацію по Сулині.
«Також додатково ми просили румунську сторону, щоб вони виділили більше лоцманів: вони їх навчають, і з серпня ще додатково 30 лоцманів приступить до роботи. Щойно вони це зроблять, канал працюватиме 24 години на добу. Думаю, що досягнути показника у 3 млн т можна буде уже у серпні, можливо, у вересні», — вважає Горбачьов.
Крім того, за його словами, у планах — якірні стоянки в румунських територіальних водах при виході з Сулини. На облаштування цих якірних стоянок піде щонайбільше три місяці, вважає експерт, адже організація такої стоянки фактично безкоштовна, не потребує жодних інвестицій, потрібно просто надати дозвільні документи.