Думка: Бездоганна репутація збільшує ціну фермерської продукції в рази

25 лютого 2019, 11:53 2165

Відповідальна робота над власною репутацією здатна збільшити ціну продукції самозайнятих осіб на селі мінімум удвічі. Це головна маркетингова перевага малих підприємців.

Про це сказав заступник директора ННЦ »Інститут аграрної економіки» Віталій Саблук, виступаючи перед фермерами під час міжнародної виставки «АгроВесна».

«Кінцевий споживач сільгосппродукції має чітко зрозуміти, хто саме перед ним на ринку: тотальний перекупник-спекулянт чи безпосередній виробник продукції. Тому намагайтесь максимально розповісти кінцевому споживачу про ваше поле, худобу, засоби виробництва, оберіть стабільне місце продажу та ідентифікуйте себе особистою торговою маркою», — зазначає Віталій Саблук.

За даними експерта, останніми роками у Європі та світі практично в 2,5 рази зросла питома вага (у грошовому еквіваленті) нішевих продуктів, які реалізуються саме на локальних ринках. Так само зростає споживання продуктів через ринок гостинності HoReCa (готель-ресторан-кафе). Натомість сегмент супермаркетів звужується.

Тенденція доводить, що споживач все частіше обирає автентичного відповідального виробника, стабільність та готовий платити більшу ціну.

«У нас теж іншого шляху немає. Інакше наштовхнемося на феномен «болгарського тупика». У цю країну в 2007-2008 роках після вступу до ЄС зайшли відомі мережі супермаркетів. Водночас пройшла рекламна кампанія, що переконувала у низькій якості продукції дрібних фермерів. Її не допустили на територію інших країн Євросоюзу через невиконання параметрів нормативної, репутаційної відповідальності. Тоді ж і мешканці великих міст, столиці теж на 90% знизили споживання, приміром, свого ж перцю, традиційно вирощуваного локально.

Мітингуючим малим підприємцям, котрі висловлювали своє обурення, повідомили, що обсяги для ринку покриватимуть крупні агрохолдинги, а дрібні виробники можуть припинити діяльність та скористатися безвізом для заробітків у Європі», — розповідає Віталій Саблук.

Експерт радить напрацьовувати репутаційну відповідальність, яку бачить кінцевий споживач. Крім того, об'єднуватись для спільної дії в рамках маркетингових груп і організацій, кооперуватися, домовляючись тримати одну ціну, марку, стандарт, демонструючи солідарну відповідальність.

«З моєї точки зору, насамперед потрібно впорядкувати локальні місцеві ринки. Усе більшу зацікавленість у цьому висловлює і місцеве самоврядування. Самозайняті особи, які безпосередньо працюють на землі, у тваринництві, повинні також відчувати свою захищеність правову, податкову, соціально-пенсійну. Щоби їх розвиток не затьмарили великі виробники та ми не потрапили би в тупик, аналогічний болгарському», — переконаний Віталій Саблук.


Ірина Садова, AgroPortal.ua