Попит на екологічний одяг нам ще належить сформувати, оскільки багато хто до цих пір вважає, що якщо, наприклад, футболка складається з 100% бавовни, то це вже натурально, але мало хто замислюється про те, що на її створення пішло 2700 л води і величезна кількість пестицидів (за даними «Грінпіс», щорічно в світі від отруєнь пестицидами на бавовняних плантаціях помирає 28000 осіб).
Співзасновниця етичного та сталого бренду одягу Pure One Марина Плотникова в темі екології вже давно. Спочатку вона була організатором конференції GreenCamp і масштабного фестивалю їжі та здорового способу життя Best Food Fest, де екологічним проєктам і усвідомленому споживанню відводилося особливе місце. Потім вона пробувала робити дитячий одяг з органічної бавовни.
«З Ніною, моїм партнером, ми дружимо з дитинства і давно хотіли створити спільний проєкт. У нас дуже схожі смаки, уподобання, але разом із тим ми доповнюємо одна одну: у Ніни великий досвід управління фінансами, у мене — маркетингу. Ми обговорювали багато різних ідей, проводили багато стратегічних сесій і в підсумку зупинилися на створенні екологічного фешн-проєкту», — розповідає для AgroPortal.ua Марина Плотникова.
Засновниці бренду з головою поринули в тему стійкої моди (Sustainable fashion), перші кілька місяців цілодобово відправляли одна одній посилання з цієї теми, відвідали міжнародні виставки в Мюнхені та Лондоні, пройшли курс у London College of Fashion і прослухали десятки лекцій на цю тему.
Pure One використовує у виробництві екологічний льон, бавовну, банановий та мирний шовк, тканини з конопель, евкаліпта та сої.
Матеріали для бренду закуповуються в Індії, Кореї, Нідерландах, Німеччині, Італії та інших країнах. З більшою частиною виробників вони познайомилися на міжнародних виставках.
«Ми б дуже хотіли працювати з українськими виробниками тканини, але поки не знайшли для себе відповідних варіантів. По-перше, в Україні немає сертифікованої тканини, а значить і гарантії, що тканина, наприклад, вирощена без пестицидів, — констатує співзасновниця Pure One. — При роботі з льоном і коноплями сертифікати, звичайно, менш важливі, ніж при роботі з бавовною, але якість таких українських тканин поки дуже відрізняється від якості іноземних».
Насамперед бренд орієнтується на ринок Америки, Великобританії, Скандинавії та інших європейських країн. Українські клієнти теж є. Продають свій товар через сайт, Інстаграм, зараз йде процес переговорів із міжнародними платформами.
«Ми продовжуємо працювати над якістю, упаковкою, відносинами з підрядниками, розробкою нової колекції, новими ринками та пошуком нових розробок у текстильній промисловості. На кінець червня запланували поїздку на одну з найбільших виставок зі сталої моді в Берліні. Дуже хочемо дорости до власного екологічного виробництва, яке відповідатиме найвищим міжнародним стандартам», — сподівається Марина Плотникова.
Іванна Панасюк, AgroPortal.ua