Авіс Зернотрейд: модерновий елеватор на стратегічному перехресті

28 лютого 2020, 13:18 6501

Про успішну стратегію сучасного елеватора «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД», вибір вигідного місця розташування, секрети швидкого будівництва, співпрацю державного та приватного сектору та плани на розширення.

Відвідувати новий елеватор — завжди особливе задоволення. Тут все лише починається: колектив сповнений особливим драйвом, попереду нові завдання та новий досвід, а кожна одиниця елеваторного обладнання для нового зерносховища ретельно підібрана з-поміж найкращого і найсучаснішого. «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» — один із таких нещодавно збудованих об’єктів, що наразі вдало завершує свій другий сезон.

 

Про розташування

Елеватор «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД», розташований в с. Біловод Роменського району Сумської області, входить до великого агрохолдингу «АвісУкрАгро». Наразі агрохолдинг обробляє близько 20 тис. га землі й уже має досвід експлуатації іншого свого елеватора — «Зернова Індустрія», що розташований в смт Низи цієї ж області.

Місце для будівництва «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» обрали невипадково, стверджують в агрохолдингу. Для людини, далекої від елеваторного бізнесу, такий вибір може здатися дивним, адже в безпосередній близькості знаходиться значна кількість зерносховищ. Але, як виявилося, вони планам елеватора — не перешкода. «Місце, де збудований наш комплекс, стратегічно вигідне, зокрема й тому, що знаходиться на межі відразу трьох областей: Полтавської, Сумської та Чернігівської, — розповідає директор «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» Руслан Лаврик. — Тут присутня велика кількість агровиробників, і хоча на території від Ромен до Андріяшівки з урахуванням наших потужностей маємо аж 5 елеваторів, навіть і цього недостатньо, щоб забезпечити потреби місцевих аграріїв. Наразі ринок пропонує більше зерна, ніж ми можемо реально зберігати. Тому в такому нашому розташуванні бачимо лише перспективу і плануємо розширюватися і нарощувати обсяги».

Про стратегію та потужності

При проєктуванні нового елеватора стратегічно підходили не лише до вибору місця. Одразу вирішили збудувати його сучасним, заздалегідь запроєктували «на виріст», застосували нові технології та використали найкраще обладнання.

На сьогодні потужність одночасного зберігання «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» — 39 тис. тонн. Забезпечують її 3 силоси на плоскому днищі ємністю по 10 тис. тонн кожний та 6 силосів із конусним днищем ємністю по 1,5 тис. тонн.

«Перевагу віддали силосам KMZ Industries, — розповідає Руслан Володимирович. — За якістю, надійністю та ціновим показникам ці ємності повністю відповідають нашим вимогам. Вагомим аргументом був і досвід їх експлуатації на елеваторі нашого холдингу в Низах. Там із 2014 року експлуатуються 6 силосів на плоскому днищі загальною ємністю 60,3 тис. тонн, а також конусні силоси для оперативного зберігання вологого зерна загальною ємністю 3 тис. тонн — усе це виробництва KMZ Industries. Уже добре знаємо цей завод, на всі наші запитання вони відгукуються оперативно, взагалі роботою з ними задоволені».

Стратегія цього року — пшениця та кукурудза. Минулий рік працювали переважно з кукурудзою, 60% із якої — давальницька сировина і 40% — зерно холдингу.

«Робочі ємності відпрацювали добре, — говорить директор елеватора. — За період роботи ми перевалили більше 200 тис. тонн, ємності основного зберігання заповнювали і повністю, і частково; також кілька разів відбувалося 100% вивантаження із зачисткою — тобто шість оборотів вже було. Силоси з конусним днищем відпрацювали ще активніше, адже через них пройшла частина зерна для тривалого зберігання і головне — весь обсяг зерна для сушіння. Тому можу впевнено сказати, що це якісне обладнання».

Про політику роботи

«АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» — повністю автоматизований елеватор, всі процеси тут оцифровані й суворо контролюються програмою. На зерносховищі функціонує сертифікована за системою HACCP, оснащена найсучаснішим обладнанням лабораторія.

Відстежують якість не лише власної продукції: при закупівлі в агровиробників тут обов’язково запитають документи про походження зерна із зазначенням місця виробництва, урожайності поля, назви гібриду тощо. Політика роботи зерносховища в основному спрямована на експорт, тож сертифікація за HACCP і суворі вимоги до якості дуже допомагають у співпраці із закордонними контрагентами.

Так само, зважаючи на експортну політику, акцент роблять на відвантаження залізничним транспортом. Для цього реконструювали під’їзну колію, і нині темп відвантаження елеватора складає 54 вагони на добу — повний маршрут. Передбачено також і відвантаження автотранспортом. А от проєктна потужність приймання автотранспортом — 6 тис. тонн зернових на добу. Передбачаючи навантаження від техніки, під’їзди обладнали з армованого бетону — на елеваторі пропрацьована кожна деталь.

Про керівництво та колектив

Керівник елеватора Руслан Лаврик працює в холдингу з 2013 року. Раніше в компанії займався рослинництвом і тваринницьким напрямком, потім півтора роки на державній службі опікувався допомогою аграріям, зокрема в питаннях місцевого самоврядування. Пропозицію повернутися до холдингу в якості директора «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» прийняв охоче. Каже, компанія близька йому по духу, й він зацікавлений у тому, аби вона зростала і міцнішала.

На об’єкті Руслан Володимирович — із самого початку: від розроблення документації до введення в експлуатацію. Зараз організовує і відповідає за роботу всього елеватора, укладення контрактів на закупівлю зерна, а також співпрацю із залізницею — аби забезпечити безперебійний прийом сировини від аграріїв.

У підпорядкуванні топ-менеджера 84 працівники, майже всі — місцеві жителі. «Лише 10% із них до цього працювали на елеваторі. Інші взагалі досвіду не мали, — розповідає Руслан Володимирович. — Маємо елеватор в Низах, тож возили весь колектив туди на навчання: як мінімум 2 тижні працівники не лише теорію вивчали, а й безпосередньо брали участь у процесі. Важливу роль зіграло й те, що 80% співробітників, які зараз працюють у змінах, брали участь у будівництві комплексу. Все бачили від початку, вчилися, так би мовити, ще на будівельному майданчику, тому й адаптуватися їм було набагато простіше. Та й здружилися тут, розуміють один одного з пів слова. Колектив активний, навчений, працездатний — до будь-яких складних завдань готовий».

Про секрети ефективного будівництва

Будівництво «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» було розпочато у травні 2018-го, і вже в кінці жовтня тут прийняли першу кукурудзу. Серед секретів швидкого та ефективного будівництва (а про них, як відомо, бажає дізнатися кожен елеваторник) Руслан Лаврик називає вчасно замовлене у виробника обладнання, командну роботу, мінімум бюрократії та максимум живого спілкування.

«Замовляли обладнання ще взимку, укладали контракти, паралельно велась робота з технічної документації, — розповідає директор «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД». — На майданчику одночасно знаходилося більше трьохсот людей. Працювали напружено, іноді виходили і в нічні зміни.

Збірка силосів відбувалася під наглядом шефмонтажника із KMZ Industries — активно працював із нами з ранку до пізнього вечора, дуже відповідально ставився. Найменші деталі відстежував і реагував оперативно: якщо зранку виникло якесь питання на нараді, чогось не знайшли — уже в обід все було вирішено.

Тестове завантаження також проводили разом зі спеціалістами KMZ Industries, вони навчали і тонкощам експлуатації силосів наших працівників. Працювали в дуже активному режимі — все вдалося, і ми задоволені співпрацею».

Окреме питання — дозвільна документація. «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД» належить до класу наслідків (відповідальності) СС-2, який потребує цілого ряду тривалих погоджень для отримання Дозволу на будівництво і введення об’єкта в експлуатацію. До того ж, була необхідність у підведенні газогону, найближча точка врізки для якого — на відстані 4,2 км від елеватора. Проходити він мав через державні землі й через паї, а це — величезна кількість дозволів і погоджувальної документації. «Тут нам підставила плече Роменська райдержадміністрація. Вони виступили замовниками будівництва газогону, а ми — інвесторами. Це значно прискорило процес будівництва, і ми, як і хотіли, вклалися в строки. Думаю, це дуже показовий прецедент плідної співпраці державної влади і приватного сектору», — говорить Руслан Володимирович.

Про плани

Територія елеватора — близько 12 га. При проєктуванні її планували максимально компактно, тож передбачили місце і для нових ємностей. У другу чергу потужності зі зберігання так само розширюватимуть силосами від KMZ Industries — додатково на 36 тис. тонн зберігання. Частину території також підготували під полімерні зернові рукави. Планують найняти ще 20 працівників.

«Цього року в нас уже більш амбітні плани, — ділиться директор «АВІС ЗЕРНОТРЕЙД». — Минулорічний показник з перевалки зерна у 100 тис. тонн хочемо збільшити удвічі, а то й більше. Це — на тих самих потужностях плюс полімерні рукави. По завершенні сезону — наступне розширення. На місті стояти не будемо. А враховуючи, що у нас дійсно сучасний модерновий елеватор із величезними можливостями, пасти задніх не будемо — братимемо лише найкраще і розвиватимемося далі».


Світлана Яценко, AgroPortal.ua