Сьогодні на прикордонних переходах у черзі стоїть 35 тис. вагонів, з яких 8356 — із зерновими. Найскладніша ситуація по Румунському та Польському напрямках, де черга вже вишикувалася на 24-25 діб.
Про це повідомив заступник директора Департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов під час онлайн-конференції «Ефективний елеватор у період воєнного стану».
«В останні місяці 2021-го і на початку 2022 р. вантажоперевезення на «Укрзалізниці» зросли до 26-28 млн т за місяць, із яких перевозилось 4 млн т зернових вантажів. З цього обсягу 90% зернових були направлені на морські порти. Загалом уся аграрна логістика була налаштована на перевезення до портів», — зазначає Валерій Ткачов.
За його словами, до початку війни в Україні зернова логістика виглядала так: 40 млн т вивозилося в порти залізницею, близько 25 млн т — автотранспортом і 5-6 млн т — річковим транспортом.
«Сьогодні всі морські порти заблоковані, в робочому стані лишилися 4 порти в усті Дунаю: Ізмаїл, Рені, Усть-Дунайський, Кілія. Ці порти зможуть забезпечити лише 10-ту частину перевалочної потужності України. Це дуже мало. Тому головне навантаження експорту аграрної продукції зараз лежить на сухопутних шляхах», — говорить Валерій Ткачов.
Він розповів, що «Укрзалізниця» має 13 прикордонних переходів з іншими країнами, теоретично через які за добу можна передавати 3422 вагони, це приблизно 220 тис. т. По факту зараз передається 120 тис. т на добу, це близько 2 тис. вагонів, із яких зерновими вантажами проходить усього 357 вагонів.