Доступний тоннаж на жовтень у Чорноморсько-Середземноморському басейні продовжує скорочуватися, і минулого тижня фрахтувальники зіткнулися з гострою нестачею суден у сегменті «костерів», особливо для спотових дат.
Торгівля зерном залишається активною, наповнюючи ринок фрахту свіжими замовленнями на відвантаження з України, повідомляє аналітик ASAP Agri та фрахтовий брокер Atria Brokers Павло Лисенко.
«На тлі очікуваного підйому ринку судновласники зайняли вичікувальну позицію, утримуючись від швидкого надання своїх пропозицій. Як наслідок, фрахтувальники опиняються в складному становищі під час забезпечення тоннажу для своїх контрактів, що не залишає їм іншого вибору, крім як значно підвищувати свої ставки щоразу, коли на ринку з’являється потрібне судно», — пояснив експерт.
Так, ставки для «хендісайзів», що перевозять кукурудзу з глибоководних портів до східного узбережжя Італії, зросли на 2 $/т — до 25-26 $/т.
У сегменті «костерів» ставки на транспортування кукурудзи з українських портів Дунаю до східного узбережжя Італії зросли на 2 $/т — до 32-34 $/т.
Водночас позитивних зрушень для власників барж не відбулося. Фрахт для транспортування кукурудзи з Рені чи Ізмаїла до Констанци залишається на рівні 9-10 €/т.