Наразі розробляється маршрут курсування українських моделей зерновозів із переставленням візків на вузьку колію до німецьких портів.
Про це повідомив радник міністра аграрної політики та продовольства України Олексій Балеста під час міжнародної конференції «Український експорт — як отримати вихід до моря?».
«Укрзалізниця» замовляла таке дослідження. Було визначено три типи зерновозів, для яких розглядали всі можливі маршрути до морських портів через європейські країни. По габаритах окремі моделі вагонів можуть слідувати до порту Гамбург і Росток (Німеччина)», — зазначив Олексій Балеста.
За його словами, звісно, логістика буде недешева, тому це, скоріш за все, за вартістю не підійде для експорту пшениці та кукурудзи, але як варіант можна розглядати для вивезення ріпаку.
«Щоб залишитися лідером із постачання продовольства, Україні потрібно забезпечити стабільність логістики та збільшення її потужності. Ніщо не здатне здешевити логістику, збільшити її обсяги, швидкість доставки так, як морські порти. Але при цьому потрібно максимально диверсифікувати ланцюжки постачання. Війна показала, що це не потреба комерційної привабливості, а потреба з погляду національної безпеки», — вважає Олексій Балеста.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua