Агроекспорт залізничним транспортом у напрямку західних кордонів України з Європою залишається на рівні середньодобової передачі вантажів у листопаді — 487 вагонів на добу (за тиждень +23 вагони на добу, або на +4,96%).
Про це повідомляють аналітики Spike Вrokers у Telegram.
«Підняття ставок оренди вагонів «Укрзалізницею» та приватними власниками, які були акцептовані тими ж експедиторами через публічні аукціони, збільшило вартість перевезення на 30-40% порівняно зі ставками жовтня. На додаток до цього зменшення швидкості руху вагонів призвело до того, що транспортування автомобілями стало більш вигідним навіть на відстанях від Чернігівської області до портів Одеси», — зазначають фахівці.
Ринкові ставки транспортування залізницею:
Агроекспорт автомобільним транспортом станом на 13 листопада склав 220 тис. т порівняно з 226 тис. т у жовтні та 223 тис. т у вересні.
«Пропуск автомобілів через митні пункти на кордоні з Польщею знизився до рівня 4 тис. т вантажу на добу порівняно з піковими значеннями 7,5 тис. т на добу, які були місяцем раніше. Водночас поступово збільшується пропуск автомобілів через інші пункти на кордоні з Румунією, Угорщиною та Молдовою. Середньодобова норма пропуску автомобілів із сільськогосподарською продукцією на експорт через митні пункти у листопаді склала: через кордон із Польщею 5083 т на добу (212 авто); з Румунією 4314 т на добу (180 авто); з Угорщиною 3142 т на добу (130 авто); зі Словаччиною 1340 т (56 авто); з Молдовою 3076 т (128 авто).
Ставки фрахту в напрямку Європи залишились без особливих змін. Ринкові ставки транспортування автомобілями: