Фрахт буде дорожчати через кризу в Червоному морі

28 січня 2024, 14:19 1206

Загострення ситуації в Червоному морі внесло суттєві коригування до морських маршрутів багатьох світових судноплавних компаній, що позначилося на ринку страхування та географії торгівлі.

Про це заявив директор BPG Shipping Геннадій Іванов в інтерв’ю ІА «АПК-Інформ».

«Мені здається, війна в Україні значно знизила «чутливість» судновласників до воєнних ризиків, тому що dry bulk ships (балкери. — Ред.) продовжують слідувати Червоним морем. Так, якась частина судновласників відмовилися, якась частина, маючи вибір, воліє уникати транзиту через зону ескалації. Але на відміну від танкерів, контейнеровозів, газовозів у сегменті dry bulk на даний момент не спостерігається ланцюгова реакція судновласників», — пояснив він.  

На думку фахівця, на це також впливає факт, що все ще виконуються раніше укладені контракти, де судновласник має право відмовитися від заходу в Червоне море тільки у разі офіційної заборони навігації тощо. 

«Але при всьому такому поточному «позитиві» все одно, у разі збереження невизначеності в плані дієвих рішень щодо деескалації, в середньостроковій перспективі рано чи пізно трафік dry bulk суден зменшуватиметься, оскільки судновласники під час укладання нових контактів наполягатимуть на більшій гнучкості в контексті прийняття ними рішень щодо вибору безпечних маршрутів», — прогнозує Геннадій Іванов. 

«У результаті ми зіткнемося з плавним зростанням фрахту, якщо в цілому на ринку збережеться поточний кон'юнктурний паритет, або зростання буде вибуховим, як наприкінці листопада 2023 року, коли такі фактори як декларація Китаєм щодо підтримки будівельного сектору, зниження пропускної спроможності Панамського каналу, одночасні congestions у портах Бразилії, ПАР, Індонезії викликали значний дисбаланс supply-demand», — додав він. 

За словами експерта,з огляду на те, що ситуація в Червоному морі в будь-якому випадку рано чи пізно викличе зниження tonnage supply в регіони Середземного та Чорного морів, то у разі активізації трейду (зокрема Румунії, Болгарії, рф) можливо очікувати різкого підйому ставок через брак тоннажу в регіоні як загалом, так і для українського експорту зокрема.