Незламна цінність органічного сектору. Українські виробники нарощують експорт

02 квітня 2023, 05:55 6189

Вітчизняні виробники органічної продукції, попри повномасштабне вторгнення й усі складнощі та ризики, продовжують працювати. За результатами 2022 року органічний сектор зміг показати позитивну динаміку постачань продукції за кордон. Зростання експорту до країн ЄС та Швейцарії в такий непростий для України рік склало майже 15%.

За статистикою «Органік Стандарт», лише в березні-квітні 2022 року спостерігалося зниження експорту органічних продуктів, а далі, включно до листопада, була позитивна динаміка. 

За словами фахівця відділу експорту ТОВ «Органік Стандарт» Василя Гроха, у цей час значно зріс проти минулих періодів відсоток експорту автомобільними шляхами — до 58%. 

Лідером з експорту органіки з України є Нідерланди, куди спрямовується майже 45% даної продукції.

Топ-5 країн, куди найбільше експортується українська органічна продукція: 

  • Нідерланди — 45%;
  • Німеччина — 15%;
  • Австрія — 12%;
  • Швейцарія — 8%;
  • Польща — 6%.

«Якщо говорити про статистику за категоріями продукції, то варто зазначити, що у 2022 році позитивну тенденцію показали зернові та олійні культури — 19 та 46% відповідно. Велике зростання мав соняшник, його експорт зріс минулого року на 200%, а також слід відмітити соняшникову олію та кукурудзу», — зазначає Василь Грох.

«Якщо порівняти експорт до країн ЄС та Швейцарії за останні три роки за січень, включаючи 2023 рік, то бачимо, що вже цьогоріч маємо досить непоганий результат. Тож сподіваємося, що органічний експорт з України буде вдалим», — зазначає Василь Грох.

«Основне для нас — залишатися вірними органічному виробництву у воєнний час, турбуватись про екологію, клімат і працювати для людей. Зберегти і взагалі займатися органічним виробництвом зараз — незламна цінність. Але важливим є те, що сьогодні всі агровиробники об’єднані спільними викликами. Продовольчий фронт єдиний», — підкреслила президент ГС «Органічна Україна» Олена Корогод під час конгресу «Органічна Україна-2023».

На жаль, статистики продажів органічної продукції на внутрішньому ринку за 2022 рік ще немає. Але якщо орієнтуватися на показники довоєнного часу, то на першому місці серед органічної продукції за споживанням знаходяться молочні продукти.

«Варто зазначити, що в цьому сегменті є велика кількість вже перероблених продуктів. З початку повномасштабного вторгнення бакалійна продукція теж стала фаворитом у споживачів за рахунок великого терміну придатності й невибагливості у зберіганні», — розповідає віцепрезидент ГС «Органічна Україна», керівник ТОВ «Органік Оригінал», ТМ «Екород» Андрій Олефіренко.

«Тішить те, що минулого року, незважаючи на війну, виробники виводили на ринок нові продукти. Скоріш за все, це планувалося ще в 2021 році, але те, що вони вийшли в продаж у 2022-му — дуже круто! Щоб вивести новий продукт в органіці, від ідеї до реалізації потрібно мінімум пів року», — наголошує Андрій Олефіренко.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua